Dagens ridpass

Tanken var idag att jag skulle rida ut och jogga Winnetoo inför Hoppträningen som är imorgon och sedan är det dressyrträning på Torsdag - MEN vägarna är stenhårda, istäckta, svinhala och fullt i snö och Winnie har inga "snösulor"..

Jag fick för att ta säkerheten i första hand planera om lite och ta ett lätt jogging pass i manegen idag. Egentligen försöker jag undvika att rida inomhus eller på bana i mer en två dagar i rad, men ja, säkerheten får gå före helt enkelt. Iofs tror jag att det är viktigt att kunna rida hästarna kravfritt i manege också, manegen enligt mig ska inte kopplas med att det ska bli jobbigt varje gång, samma som att jag inte tycker att ängen ska kopplas med busridning - varierad ridning på varierade underlag är nog det allra bästa tror jag!









Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar din rosa väst, hehe!

2010-11-23 @ 18:11:07
Postat av: Clarasofiasteen'

Silvriga ridstövlar? Sjukt snyggt(Y)

2010-11-23 @ 20:07:08
Postat av: Sara

bra inlägg! jag tror också på varierad tränad i varierad miljö :) tyvärr blir det mycket inomhus ridning nu på vintern för min del. :/ dels för att jag förfrös ansiktet förra vintern och kan inte vara ute på samma sätt, man förfryser sig lätt igen! och sen är det så jäkla halt och framför allt hårt i backen just nu, innan det hinner komma massa snö.. nej, tack vet jag våren och sommaren!

2010-11-23 @ 21:25:16
URL: http://www.saraaandersson.devote.se
Postat av: Anna Helgezon

Vad är de för silvriga stövlar du har? :D Sjutk fräcka! :)

2010-11-23 @ 21:54:33
URL: http://absolutavnna.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur kommer det sig att du inte tävlar med dina silvirga ridstövlar?

2010-11-24 @ 00:49:53
Postat av: Rebecka Guttman

Hur gammal är Winnieto??Han är super söt:)

2010-11-24 @ 19:37:49
URL: http://dressyrflickan.blogspot
Postat av: Linn Olsson

Rebecka: Winnetoo är sju år, fyller åtta. Född 2003 =)



Kram Linn

2010-11-24 @ 20:48:12
URL: http://teamsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0