Tiden går segt

Jag ligger fortfarande nerbäddad och är sjuk med feber, hosta och så vidare. Dödstråkigt! Och de få bloggar jag läser är kassa på att uppdatera, ännu tråkigare! Men jag har fått för mig att jag & Linn har blivit mycket bättre på planering och uppdatering här hos oss, intressant? :D

I vilket fall så har jag lite småpanik sådär eftersom att mina hästar är kvar i Kungsbacka på skolan utan mig. Det är ju ändå 1,5h bort.. Okej om det skulle varit stora härliga hagar, varmstall och finnas en exakt princip varje dag med skötseln av hästarna. Men nu är det inte så, det är små hagar som dom bara fryser till i, det är iskallt stort stall med mycket folk och andra hästar, och det är ibland ettorna och ibland tvåorna med olika stallpersonal som sköter stallet. Ja resultatet av det kan ni ju räkna ut själva.. Haft några kompisar som ridit ut på Mahjong några dagar samt gått med Martijn, vilket är tur det. Men igår hade lillen tydligen varit regält stel/kort, usch! Han får inte frysa till och stelna till så, nu när han sträckt sig/stått o fått det där i korset som var på väg att gå över. Så jäkla typiskt!

Mahjong hade tydligen stått ute på förmiddagen igår (de går ute för eller eftermiddag), i snöstormen och kommit in huttrande. Vad tänker dem med, han är stallets mest lättfrysta häst i princip? Åh, jag blir så trött att jag inte kan vara där och göra exakt som jag vill med hästarna! Nu förstår man verkligen vilket jäkla ansvar jag alltid lägger på mig hos hästarna, till punkt och pricka. När jag är hemma kan man låta mamma få hjälpa till och släppa en del ansvar, men på skolan är det jag till 100% som vill ha stenkoll, vilket blir för mycket för mig ibland.

Jag är rädd att jag blir liggandes här ett bra tag till då jag blir regält sjuk när jag väl blir sjuk, tyvärr. Karensen för att flytta hästarna är strax över vilket betyder att det är OK att ta hem dem, som vi funderar på att göra snarast i alla fall.

Jag vet inte riktigt om detta var ett meningslöst inlägg eller inte, men nu fick ni som har missat varför jag inte "dag-uppdaterar" om mina hästar den här veckan..


Kommentarer
Postat av: m3lind4

Så fin häst & blogg :)

2011-03-10 @ 11:31:54
URL: http://m3lind4.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Allt bra?

2011-03-10 @ 11:34:41
URL: http://browntess.blogg.se/
Postat av: Nicole

Så fina hästar! :)

2011-03-10 @ 11:38:18
URL: http://nicolebergnilsson.blogg.se/
Postat av: wilma 8)

Krya på dig Genne (; <3

2011-03-10 @ 12:57:05
Postat av: Maja

Superfin blogg! :)

2011-03-10 @ 14:22:31
URL: http://retardriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0