Linn's filmminne # 2

Här kommer en "fortsättare" på det jag påbörjade igår. Alltså är även denna filmen på Silvia, och det är våran första hoppträning som är filmad.

Som ni ser var hon fortsatt ALLDELES för het och hade för mycket i huvudet - och jag är några storlekar för liten ;) Men vad gör man inte, jag har lärt mig att aldrig ge upp - och det gjorde jag inte ens när det kändes och såg ut såhär.

Som ni ser sticker hon helt utan kontroll någon gång under uppvärmningen, och är heltokig under de sista hoppövningarna som står i svaga serpentiner.



En liten utrustningsförklarning ska jag lägga till under detta filmklipp med, då ni annars säkerligen kommer ifrågasätta en del saker. Pelhambettet - jag hade inte en chans att hålla henne utan. Jag vet att hon rycker med huvudet som en idiot, men hon fick i det här stadiet av sin utvecklings period PANIK av att känna sig "fast" (med t.ex en martingal) och ställde sig rätt upp om jag satte på det. Så därför får hon gå och slänga sådär :P

Imorgon kommer ännu en uppföljare, på våran sista träning våren 2010 innan skadan i hagen uppkom och hon fick vila ett bra tag.


Kommentarer
Postat av: Emma Pub

står den i sala ? elr vad det heter (;

2011-05-05 @ 13:15:39
Postat av: Anonym

heej, snygg blogg :D kolla in min och min kompis udda blogg :D

kommentera också om du vill!

kram

2011-05-05 @ 13:22:15
URL: http://tumtumsliife.blogg.se/
Postat av: Caroline

jag skulle gärna vilja veta vad ni sk. "räddade hästen från?" För ja, man ser tydligt att hon råkat ut för något då hennes beteende inte är normalt alls. Hade varit kul att veta bakgrunden innan nästa video :)

2011-05-05 @ 13:54:47
Postat av: Lisa

Vem rider henne när du inte gör det? :)

2011-05-05 @ 14:07:48
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: Amanda

Varför höll hon på såhär? Ni tog väl henne från GFRK?

2011-05-05 @ 14:39:49
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: agnes

Hej Linn! Jag vill börja med att säga att jag verkligen tycker du är hur duktig som helst, du och Winnetoo passar så bra ihop.



Men till det jag egentligen skulle säga. Jag undrar nämligen vad du tycker om pessoabett? Själv gillar jag det inte särskilt mycket., men det är så att hästen jag rider nu rids ganska mycket på det. Och då till min andra fråga, om man har tränset i översta ringen och tyglarna i ”vanliga” ringen (stora alltså) är det lika skarpt då?

Jag skulle verkligen bli överglad om du kunde svara, kram :)

2011-05-05 @ 15:03:16
Postat av: bella

varför tränar ni ens hoppning? hon ska väll inte bli tävlingshäst? :)

2011-05-05 @ 16:03:50
Postat av: Elin

Silvia kom INTE ifrån GFRK :p

2011-05-05 @ 16:37:28
Postat av: dressyrteam-3 satsande dressyrtyttare

Tycker du ser väldigt stabil och duktig ut, för även om hon håler på så med huvudet och trippar lite så är du helt lugn i handen och i sitsen.



Du är nog helt perfekt för denna hästen som, jag tror, behöver en väldigt stabil ryttare.



Kram Ida i Dressyrteam



2011-05-05 @ 18:03:43
URL: http://dressyrteam.blogg.se/
Postat av: Nina

Tycker inte alls du gjorde fel i att rida med pelham. Det är ju mycket bättre att i ett sådant fall ta ett "skarpare" bett och fortsätta kunna hålla mjukt med handen än att envisas och vara trångsynt och rida med tränsbett och behöva dra som en tok. ;)

2011-05-05 @ 19:26:33
URL: http://brahastfakta.blogg.se/
Postat av: Anonym

var är hon nu? kan du nt skriva om henne, vad som händer med henne nu?

2011-05-05 @ 20:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0