Hoppträning, Winnetoo!

Gick faktiskt bättre än väntat idag på träningen, trots mitt piss humör idag ;)
Winnetoo var sådär stutts-het vilket är rätt jobbigt, men det gick ändå bra och han hoppade suveränt. Pappa filmade några snuttar som jag slänger upp imorgon :)

Max, våran C-ponny, var mamma iväg till orust med idag och tränade horsemanship för en sån tränare i en rundcorall. Såg att det fanns lite filmsnuttar från det med i kameran som pappa förmodligen filmat, skulle ni vilja se det med?
Jag måste säga att jag tycker att det är riktigt coolt med horsemanship när det är på en lagom nivå och inte bara går över till "flumflum". Nästa gång mamma ska till duktiga Jessica som håller på med sånt så ska jag ta med mig Winnetoo och åka dit, lätt!



Nu ska jag göra iordning mig för kvällen, packa inför skolan imorgon osv, sedan dra täcker långt över huvudet och hoppas på att vakna på rätt sida med go positiv energi imorgon! :D


Kommentarer
Postat av: Marie



men det är ju horsemanship/nh du själv hållt på med med Winnie när du fick honom ;-)

2011-05-12 @ 00:55:14
Postat av: elin

vill se :)

2011-05-12 @ 07:31:00
Postat av: Matilda

det skulle vara jätte kul att se! :D

2011-05-12 @ 07:35:04
Postat av: Anonym

Vill se;)

2011-05-12 @ 07:49:25
Postat av: Anonym

varför var det bara din mamma som åkte och inte di syster? Det är väl hennes ponny?:)

2011-05-12 @ 08:37:44
Postat av: Anonym

Varför var det bara din mamma som åkte med Max och inte din syster? Är det inte hennes ponny?:)

2011-05-12 @ 08:38:55
Postat av: Alma

När jag gick i gymnasiet inriktade jag mig på hundträning, och en av mina lärare var fylld med olika träningsmetoder, stilar, tankar och massa annat. Och han sa till oss att ALDRIG låsa oss vid en tränare, en träningsmetod eller ett tänk. För det funkar inte för alla.

Ibland kan man tillämpa VISSA tankar eller metoder, men det beror på den individ du tränar samt dig själv.



Och det tänket tar jag vidare till hästträning. Och lite horsemanship blir det, men i den mån där jag själv känner mig övertygad och "köpt" att tro på det jag gör. Och såklart, hästen ska ju trivas med metoden, det är viktigast för mig. Känner jag att hästen inte är mottaglig, då vill jag försöka med en annan metod, och senare kanske, kanske, kanske gå över till den metod jag prövat från början.



Så jag tycker att man ska få mixa lite mellan olika träningssätt och tänk, för det är ju en väldigt individuell sak att använda sig av.

2011-05-12 @ 10:46:30
URL: http://svartlistad.webblogg.se/
Postat av: mja

asså är det bara du som bloggar? jag trodde att det var din OCH sofias blogg? just saying....förresten tycker att winnietoo har en jätte konstig mule

2011-05-12 @ 12:50:26
Postat av: Dafie

Jag ser gärna film från det. Precis som du tycker jag att horsemanship är bra sålänge det inte blir överdrivet.

2011-05-12 @ 17:17:31
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Åh vad roligt! :D

Vill gärna se film (=

2011-05-12 @ 17:45:30
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Karin

Hade vart jätte kul att få se filmerna :)

2011-05-12 @ 19:15:43
URL: http://ridlararkarin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kan du precisera "flumflum"? Haha..

2011-05-12 @ 19:34:24
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0