Sitter här för mig själv..

Jag mår lite bättre idag med en del halsont men febern verkar ha gått ner en del, skönt! Tur att jag har underbara kompisar på skolan som hjälper mig med hästarna. Min kära Mikaela tog hand om mina hästar igår, och red ut en sväng på Mahjong. Hon slog mig nyss en signal idag och hörde om hon skulle ta en sväng pidag igen och gå med den lille, (Martijn kallas "lille/lilla" och "martin" på skolan) och fixa hos dom. Den hjälpen tar jag tacksamt imot, speciellt eftersom att jag litar på henne. Det är så svårt detdär, för jag hatar att inte kunna vara på plats och göra exakt det jag vill ska bli gjort hos mina hästar, är orolig för minsta lilla när någon annan skall sköta något och så vidare. Tur att Mikaela vet ungefär exakt hur nogrann jag är och hur jag vill ha det.. ;)

Strax efter det så hörde en annan kompis av sig att hon tar Martijn på en prommis senare, haha. Så han får promenera mycket idag vilket blir hur bra som helst! Underbart med kompisar som ställer upp! :D Tack och puss på er!

Misstänker att Martijn kommer att vara såhäär busig när jag kommer tillbaka:

Jag borde egentligen försöka göra lite nytta, så som skolarbete. Synd att jag är sämst på det bara! Istället hamnar jag på internet och kikar på allt mellan himmel och jord..

Sen tror jag att jag har börjat komma in i en sån där depp-period igen. Ni vet en sån där jobbig liten grop man trampar i lite för ofta? Det handlar såklart om hästarna, som det ofta gör, eftersom det är det jag brinner för. I nuläget är det att jag inte kommit någonstans, jag vet inte om det är dags att ge upp nu eller köra sista året ponny, jag vill ut otomlands och jobba med hästar, jag vill antingen sluta rida eller veta nu vad jag vill, jag är samtidigt sugen på storhäst, jag är livrädd för att jag är så knäpp att jag babblar på och inte vet vad jag vill. Jag är sugen på en PRE?! Fast varför fortsätta rida om jag är kass?

Ja ni förstår läget, dum i huvet..
Jaja, att vara normal är inte det lättaste! Laddar för en söt liten bildbomb om en stund i alla fall.
Edit: Pappa kom precis hem med cola & godis, hur snällt var inte det? Höjde mitt humör såhär :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

kass är du ju verkligen inte iallafall! vore en dum ide att sluta , du skulle ångra dig!

2011-03-07 @ 12:51:37
URL: http://maallaann.blogg.se/
Postat av: Emelie Källman

haha kass? det är fan det sista du är. jämfört med dig är jag kass :D

2011-03-07 @ 13:06:00
URL: http://superskarp.blogg.se/
Postat av: Jossan

Alla har jobbiga perioder, livet är inte alltid en dans på rosor. Du ska inte ge upp, kör på järnet nu sista ponnyåret! Du är inte kass, så jag tycker självklart du ska skaffa dig storhäst. Du är verkligen en grym ryttare, ser upp till dig.

Jag är själv i en jobbig period nu, vet hur det är. Allt känns fel, man känner sig dålig, man har inte lärt sig något alls och ingenting är som det ska vara, tycker man.

Men du ska verkligen inte känna så. Fast man kan ju inte alltid vara glad, det funkar inte så. Du är verkligen super duktig både på hästryggen och med hästarna från marken.



Hoppas du mår bättre snart, det är du värd :)

2011-03-07 @ 13:20:50
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Liz

Man FÅR virra runt. Man måste INTE veta vad man vill jämt. Man måste INTE rida stor häst. Man MÅSTE inte rida öht. Man måste INTE heller vara proffs för att få rida.



En häst som du köper kan du alltid sälja. Om du slutar kan du alltid börja igen. Det finns inget som säger att nu bestämmer du hur resten av ditt liv kommer se ut.

Jag har slutat/tagit en paus från hästarna. Jag tyckte inte det var roligt, för mycket prestationsångest osv. Så jag pausar. Kommer suget tillbaka då är det mycket möjligt att jag börjar igen, om inte so what?



Det jag framför allt vill säga är att gör det för din egen skull. Skaffa inte storhäst för att andra tycker det. Fortsätt inte med hästarna för att andra tycker det. Eller omvänt, sluta inte för att andra tycker det, heller! Jag spenderade mina första 17 år med att leva för andra. Till vilken nytta? Det enda som händer är att man glömmer bort sig själv.



Så släpp all press, ha kul med din ponny och är det inte kul - skit i det. Svårare än så är det inte. :D

2011-03-07 @ 13:32:15
Postat av: Klara Dahlstedt

För det första är du ju inte kass, men om du har kommit långt är det bara du som kan avgöra eftersom det är en perspektivfråga. Det är alltså upp till dig om du vill deppa och se allt det negativa, eller om du vill vara positiv och lägga märke till allt det du faktiskt kan och är bra på. Lägg fokus vid allt du har lyckats med och jobba vidare för att kunna se tillbaka på ännu fler positiva stunder med dina hästar. Sluta aldrig kämpa, det lönar sig! :)

2011-03-07 @ 13:35:12
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Emelie

"Fast varför fortsätta rida om jag är kass?"

Du är verkligen inte kass! Du är verkligen en inspiration! Du kommer med massa bra diskussionsämnen och står verkligen för det du tycker och är en otroligt bra förebild! Så jag tycker bara att du ska fortsätta och vara som du är! Lägg märke till alla de tusentals saker du är grym på och lägg inte så mycket fokus på de saker du behöver förbättra. Kämpa på, det lönar sig, tro mig!

2011-03-07 @ 16:03:57
URL: http://eemeelierd.devote.se
Postat av: C ♥

Gumman då! Vi alla som ridit och tävlat vet att man hamnar där då och då, eller hur? Det är tungt ibland, men om det är någon som alltid kämpar sig upp igen så är det du. Vi får hänga någon dag? Puss!

2011-03-07 @ 16:29:32
URL: http://ailicec.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sofia, du är en så otroligt duktig ryttare så du anar inte. Ja, visst kan du säga hit å dit att du minsann har tävlat SM och folk tror att då är du så duktig så, men tvärtom! Vi ser, läser och skapar oss en uppfattning av hela ditt sätt både med hästar och utanför och det är det som gör det till den ryttaren du är! Du har samspel och känsla och jag vet minsann tävlingsryttare som ser sina hästar som maskiner och visst hästarna går pampigt för att de är superstammade bla men var är samspelet var ser vi glädjen hos ekipaget, det lilla extra är egentligen nåt stort extra och det gör så otroligt mycket, faktumet att du har det gör att du kan komma långt!



Min personliga åsikt är att jag hade inte kunnat tänka mig ett bättre ekipage än dig och Mahjong men samtidigt så förstår jag att du måste utvecklas, klättra upp och bli bättre men .. Aa

2011-03-07 @ 17:13:15
Postat av: Dafie

Haha, kass jämfört med vem? Jag vet att det är jobbigt när ingenting funkar, men kämpa på ändå; fokusera på det som du älskar och de ögonblick när allting känns som bäst.



Du är en otroligt duktig ryttare och det vore synd om du lade ner ridningen, samtidigt är det förstås upp till dig. Känn dig inte tvingad till något!



Krya på dig!

2011-03-07 @ 17:50:48
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Sofia Genne

Ni är så himla tacksamma att ha i sånna här lägen, allihopa som har brytt sig om att orka kommentera mitt emo-inlägg! Det peppar mig o får mig att tänka om och försöka fokusera att det är inte så farligt, ladda om, liksom. Tack så jättemycket grymma läsare <3

2011-03-07 @ 19:03:38
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag måste hålla med om att du är en inspirationskälla! Verkligen! Jag är endast inne på denna blogg för att läsa om dig och dina hästar. Tycker du rider så jäkla bra! Seriöst, SKITBRA! Och du har mycket kunskap för din relativt unga ålder. Du måste helt enkelt fortsätta med hästar, för du kan gå långt, riktigt långt (om du vill)! Så keep going, du är bäst!

Kram

2011-03-07 @ 20:03:22
Postat av: Emelie W

Du är verkligen inte kass Sofia! Att rida ELIT dressyr är verkligen att komma någonvart :D Jag tycker du rider riktigt bra och har jättebra värderingar/åsikter när det gäller hästar. De flesta har det riktigt jobbigt ibland. Det kan jag intyga, nästan hela förra året + en bit in på detta var min häst skadad, och jag har haft det kämpigt, speciellt senaste halvåret. Men det gäller att inte ge upp! Hur nere man än är så vänder det alltid även om man inte tror på det just då. Jag lyckades ha tålamod och nu kan jag äntligen rida henne och jag har bestämt mig för att satsa på riktigt - inget ont som inte för något gott med sig! Hoppas verkligen att du fortsätter rida, du har alla förutsättningar att nå långt, det gäller bara att vilja! Att växa upp och lämna ponnytiden är skittufft, men som jag sa till mig själv: hästar och ridning är det absolut bästa jag vet, det ska jag INTE ta ifrån mig! Självklart ska jag fortsätta och se hur långt jag kan gå :) Om chansen ges: ta den! Stor häst är minst lika kul som ponny, bara lite större ;) Hoppas det löser sig snart (vilket jag vet att det kommer att göra)! Kram!

2011-03-07 @ 23:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0