Linn's bildminnen # 2

Jag lovade ju ett liknande inlägg från det igår, fast den här gången med bilder på Winnetoo.
Här kommer det alltså, enjoy!

Ponnyn med utstrålningen så det hade räckt med hälften, världens finaste prins ♥
Fotograf - Ellinor Strömbäck esphoto.se



Ja, hjälmen är avtagen på grund utav att få snyggare bilder. Det är absolut en dum risk att ta, men vid det här tillfället gjorde jag det och jag hoppas inte att ni gör detsamma.

Men vad tycker ni egentligen - är det snyggare UTAN hjälm på bilderna eller tänker man inte på det? Hade snyggheten i dessa bilder förändrats mot det negativa om jag hade haft en hjälm på huvudet enligt er eller inte? Kom med era åsikter, argument och tankar!


Kommentarer
Postat av: E M M A - FOTO

Jag tycker nog det hade blivit snyggare med hjälm på ridbilderna. Men jag är ju också uppfostrad med "använd alltid hjälm, inga undantag".



Dock tycker jag att uppsuttna porträtt och porträtt när du står bredvid Winnie är finast utan hjälm :) Den enda gången jag skulle få för mig att sitta upp utan hjälm är på porträttbilder som bild nr. 5 då hästen står still. :)

2011-03-11 @ 18:26:11
URL: http://emaapemma.blogg.se/
Postat av: Jessi

Jag tycker bilderna är jättefina, men jag tror faktiskt inte att det hade blivit någon skillnad/"fulare" med hjälm. Om hjälmen var snygg då förståss typ GPA eller något, inte en JOFA ;)

2011-03-11 @ 18:33:28
Postat av: Emelie

Jag tkr att det nog blir lika snyggt med båda .sen att du rider utan hjälm jag vad ska jag klaga för det hjälper ju nt ett skit .Ditt liv Du bestämmmer!

That`s just the way it is

2011-03-11 @ 18:35:06
Postat av: Amanda

Jag tycker det är helt okej att rida utan hjälm vid vissa tillfällen, man behöver inte vara så petnoga. Men när man rider ut, hoppar osv ska man ju självklart ha hjälm dock!

Sen tycker jag att det är få saker som är så fula som när man rider utan hjälm. Fast de här bilderna är klart ett undantag, tror att det beror på att Winnie inte är sadlad, hade han varit det hade det sett hemskt ut utan hjälm. Men som det är nu hade totalförstört underbara bilder med hjälm ;)

2011-03-11 @ 18:41:02
Postat av: Elin

Fina bilder :)

2011-03-11 @ 19:01:44
URL: http://elinloden.blogg.se/
Postat av: Jenny

En hjälm hade inte gjort bilderna fulare, om det inte var den fulaste hjälmen man kunde gräva fram typ ;) Jag stör mig lite på bilder där ryttaren inte har hjälm, men inte så mycket att jag skulle börja gnälla på det. Det är upp till var och en, men det kliar lite i ögonen på mig!

2011-03-11 @ 19:09:51
Postat av: Liz

Jag tycker faktiskt inte alls om "hjälmlösa bilder", mycket snyggare med! Hjälm ingår för mig i konceptet ryttare, precis som armar ben och huvud ;)

2011-03-11 @ 19:21:22
Postat av: Linn

Jag tycker verkligen inte att en hjälm förstör bilder. Det ser faktist bättre ut med hjälm på de bilder när man sitter på hästen tycker jag. :) Fast de bilderna när du står jämte blir bäst utan hjälm.

2011-03-11 @ 19:35:37
Postat av: julia

Går imot dom andra nu då och säger; Hjälm hade förstört den fria, spontana känslan man får när man ser bilderna.

Personligen tycker jag att när man fotar och rider med sadel ser det bättre ut med hjälm, men när man rider barbacka och sånt ser det bättre ut utan hjälm.

Ni är himla fina ni två, älskar alla dom här bilderna :D

2011-03-11 @ 19:47:03
URL: http://julishala.blogg.se/
Postat av: Sofia

Alltid, alltid, alltid hjälm. Hästar är flyktdjur och när det väl händer någonting går det blixtsnabbt, och då känns det som om hjälmen skulle kännts bättre på huvudet än mössan, right? Även om hästen är guuuudasnäll överallt och ingenstans kan den bli rädda och har man otur gör det ont. Men som sagt av kommentarerna ovan så är det ett fritt land och man bestämmer själv över hur mycket man har att skydda. Man kanske inte har något emot att leva resten av sitt liv i en rullstol med personal omkring en 24/7..? :)

2011-03-11 @ 19:51:22
URL: http://faol.blogg.se/
Postat av: sofia

Håller med Sofia där, hästar är flyktdjur och när det händer så går blixtsnabbt, håller väldigt mycket med hon om hela texten, där.

Men om det är snyggt eller inte, hmm..jag tycker det kvittar. Båda och är fint!



kram :)

2011-03-11 @ 19:55:19
URL: http://sofiamagnbrant.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag tycker det är upp till var och en att bestämma om man vill rida med eller utan hjälm. Bara man är medveten om riskerna tycker jag faktiskt inte det är så himla farligt att rida/sitta på hästen utan hjälm vid fåtal tillfällen för att få snyggare bilder... Visst, det KAN hända riktigt hemska saker när man rider utan, men man kan lika gärna bli påkörd på väg till skolan eller vad som helst liksom.

Men jag tycker det är bra att du skriver att du inte rekommenderar någon att rida utan, just för att du har så många förebilder som inte alltid tänker själva utan gör som andra gör :)

2011-03-11 @ 20:07:27
URL: http://sylla.blogg.se/
Postat av: Anonym

´såklart man fotar utan hjälm! bilderna hade blivit mkt fula med

2011-03-11 @ 20:07:45
Postat av: Evelina

Jag undrar vad det är för märke på dina ridbyxor på bilderna och var du har köpt dom:D

2011-03-11 @ 20:17:23
URL: http://evelinagesar.blogg.se/
Postat av: elin

jättefina bilder! jo, det är ju mkt snyggare utan hjälm. Men samtidigt är det inte så bra, eftersom man kan skada sig mkt lättare då :) även hur snäll än hästen är, så kan det hända samma risker som ett tex en liten piggare om man säger det så! men jag tycker det går bra med utan hjälm, om man tar det försitkigt :))

2011-03-11 @ 20:25:51
URL: http://crazyhorselovers.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Tycker porträttbilderna/närbilderna är snyggare utan hjälm, ridbilderna spelar det ingen roll :)

2011-03-11 @ 20:31:16
URL: http://sabrinasoderberg.blogspot.com
Postat av: Emma Berg

jag tycker inte bilderna skulle blivit fula bara för du har hjälm på dig, det gör ingen skillnad ändå tkr jag.

För varför skulle det vara fult att du har hjälm på dig på dessa bilderna och inte då vara fult när man har en hjälm på i vanligt fall? om man förstår hur jag tänker, så kan man egentligen inte säga att det e fult med hjälm "bara" för man vill ha fina bilder, för det är ju nästan som att säga att alla andra bilder man har när man rider med hjälm är fula. eller är jag helt ute och cyklar ?

2011-03-11 @ 20:43:50
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag tycker bilderna är fina :)



Men dom hade INTE blivit fulare med hjälm.

Det ser bara bättre ut, efter som det är farligt och inte bra att rida utan! Så hade det nog bara tagits som, bra hon har hjälm.

Men superfina är ni :'') <3

2011-03-11 @ 20:55:58
Postat av: Vendela

ja tycker det är snyggare utan hjälm :) men när jag fotar utan hjälm och lägger ut på min blogga lackar verkligen mina läsare ur! får bara massa komentarer som t.ex: ''om man är så dum så man rider utan hjälm kanske man inte har ngn hjärna att skydda heller?!'', men det är väl liksom mitt val? :O Jaja, jag tycker iaf bilderna blir finare, dessa bilder var så sjukt fina! :D <3

2011-03-11 @ 21:01:37
URL: http://meraridning.blogg.se/
Postat av: Emma

Bara en fråga: tycker inte du att täcken stramar åt i bogen när man rider barbacka med täcke? Och hur FAN kan du hålla hästen så VIT ? x)

2011-03-11 @ 21:18:32
URL: http://teamfrk.blogg.se/
Postat av: Amanda

nej jag vet inte riktigt men när man ser "vanliga" ridbilder typ när man rider på banan eller nåt så är det mkt snyggare med hjälmen på tkr jag..ser ba dumt ut annars..men på dessa bilder så a kanske ändå snyggare ytan, fast hade du haft hjälm så hade intedet gjort bilden fulare,,det tillhör ju liksom ridningen xP hehe

2011-03-11 @ 21:20:59
Postat av: Louise

Tycker det inte det ser "fult" ut med hjälm, utan håller med en del här ovanför och säger att det liksom hör till konceptet + att säkerheten är viktigast:)

2011-03-11 @ 21:21:59
Postat av: sara

Jag tycker det är lika fint med hjälm som utan när hästen är i rörelse, när hästen står stilla är det kanske snyggare utan, men jag brukar inte tänka på om ryttaren har hjälm ellee inte :)

2011-03-11 @ 21:23:04
URL: http://ponylife.webblogg.se/
Postat av: ylva

jag tycker att man visst kan rida utan hjälm om det bara är för att få snygga foton och inte för att det är "för varmt" eller liknande... ;) dock så gör ju att man inte har hjälm att man ser friare ut och det gör sig bäst på sommarbilder. på vintern har man ju ändå så mkt kläder så det spelar inte lika stor roll då ^^ men sommarbilder utan hjälm är verkligen toppen :D



fast de här bilderna var självklart superfiina ändå =)

2011-03-11 @ 21:41:57
URL: http://ylvaaek.blogg.se/
Postat av: maria

Det känns som det saknas nått på ridbilderna, hjälmen känns mer som en självklarthet än en detalj i bilden :)

2011-03-11 @ 21:46:46
URL: http://mariafoto.devote.se
Postat av: Fröken Fromhell

Det kan ofta se mer "proffsigt" ut om man har en snygg hjälm och matchande outfit, än om man har huxflux kläder och ingen hjälm.

2011-03-11 @ 22:00:35
URL: http://raaw.blogg.se/
Postat av: Norea

Just de här bilderna ser väldigt spontana och härliga med fladdrande hår och det ser bra ut utan hjälm. Däremot tycker jag aldrig att risken är värd att ta... (; Hellre med hjälmen då, för hjälmen kan också göra att det ser ganska proffsigt ut. Det ska ju såklart inte vara världens fulaste hjälm, då förstör det bilden rejält! Men som sagt, jag tycker inte att risken är värld att ta. Även om man har en häst man känner utan och innan KAN något hända och när olyckan väl är framme är det för sent... Sen är det ju varje persons val, men bra i alla fall att du skriver att du inte rekomenderar det ;) Något som jag i alla fall tycker är onödigt är att rida utan hjälm bara för att.

2011-03-11 @ 22:09:07
URL: http://familjensr.blogg.se/
Postat av: sissa

jag tycker det är snyggare med hjälm än utan, hade du haft en hjälm hade man inte tänkt på det, men nu när du nt har hjälm så hakar man lixom upp sig på det och det ser fel ut, jättefina bilder iallafall dock ;)

2011-03-11 @ 22:23:49
Postat av: Julia

Kul att läsa! Blev väldigt förvånad när jag läste svaren, en vanlig känd bloggerska får grymt många otrevliga kommentarer under sådana bilder. Tycker att du formelerade det helt rätt! Du sa vad du tyckte och VILLE höra andras åsikter, då blev det genast snälla och positiva kommentarer, det borde du ha beröm för! Klokt gjort!! :)



Superfina bilder, verkligen! :)

2011-03-11 @ 22:25:10
URL: http://jkpics.blogg.se/
Postat av: Jossan

Porträtt bilder är finare uten bild men när man rider känns det bara som om det fattas något.... så jag hade helt klart föredragit hjälm där ;)

2011-03-11 @ 23:48:58
Postat av: Micki

Jag ( som själv är lite fotograf ) tycker att utan hjälm är snyggast, men med en Charls Owen eller GPA hade det nog också sett snyggt ut. Men utan hjälm tar fram mer av bilden.

Du litar säkert på din ponny till 110% och kan nog hålla dig kvar också.

Så hjälm av ( eller en snygg ) när man ska ta såna här sorters bilder och hjälm på alltid annars ;)



PS. besök min ny uppstartade blogg, som handlar om hästar, foto och livet

2011-03-12 @ 07:24:17
URL: http://missmicki.blogg.se/
Postat av: Alma

Haha, nu ska jag inte vara sån och detta är faktiskt inget klagomål, trots att det kanske låter som det, men om jag skulle reagera på något så är det att du sitter på täcket. Hamnar i tankar om skavsår, ev. att du får sämre grepp om hästen om det skulle hända något osv.



Men hjälm eller inte-frågan. Det är rätt fint med bilder där man kan ta av hjälmen, men sen.. Vissa hjälmar är rädd snygga på och kan ge riktigt fina bilder dem med så. Men det väljer du ju själv, eftersom det är dina bilder som du ska använda :) Då ska dem få vara som helst vill ha dem.

2011-03-12 @ 10:24:44
URL: http://www.nattstad.se/svartlistad
Postat av: Yasmine

Jag tycker INTE att det skulle se "mer fult ut" med hjälm på något sätt. Det bör inte göra det heller! Hade det varit en hjälm som inte passade tillsjälva outfiten hade man reagerat, låt oss säga att du hade haft en brun.



Men jag, personligen, tycker att man alltid ska ha på sig hjälm när man rider. Sedan är det ju nästan självklart att det händer någon gång då och då att den inte kommer på när man impulsrider.



Valet är ju ens eget, händer det något har man inte någon annan att skylla på. Dock känner man sin häst bäst själv, men jag tror ingen ryttare skulle få för sig att inte ha hjälm på sig när man rider en helt främmande häst. Eller? :)

2011-03-12 @ 10:58:13
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Sara

Ifall du hade haft hjälm så hade det bara visat att du tar det säkra sättet och enligt mig är det ALDRIG fel. Det är väldigt riskabelt att rida utan hjälm och jag tycker inte det ser finare ut än att rida med hjälm.

2011-03-12 @ 11:06:55
Postat av: Josse

Finaste bilderna är de med hjälm!

2011-03-12 @ 12:23:43
Postat av: Anonym

jag tycker det ser finast ut utan hjälm!

det skulle inte se fint ut med dom här ''frihetsbilderna'' att ha hjälm.

och som alla säger ,säkerheten är viktigast, asså visst men om man ska ta riktigt snygga bilder i sånt läge ser det mkt snyggare ut utan! :)

fint hår du har

2011-03-12 @ 19:22:58
Postat av: Olivia

Riktigt, riktigt fina bilder! Jag tycker att när man ska ta fina kort osv är det "ok" att rida utan hjälm. Du har ju inte sadel, rider på en åker ist för ridbana osv, så man tänker ju att ridturen endast är för fotografiskt syfte och jag tycker det är jättefint utan hjälm då, men tycker inte bilderna hade blivit fula bara för att du haft det.

2011-03-13 @ 18:42:15
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0