Det finns en baksida med precis allt..

Har länge tänkt på det här med hur utsatta vi bloggare blir för påhopp och allt liknande. Vi väljer själva att vara offentliga, och vi är med i leken och får själva förstå att vi får leken tåla. Det säger jag absolut ingenting om, snarare är jag ärligt intresserad utav att förstå hur vissa tänker som kommenterar så taskigt och korttänkt?

Fick en kommentar från min underbara vän Tove Fant där hon just pekar ut det jag menar precis, och då passar jag på att fortsätta snacka om det ämnet. Ni gillar väl snackis-inlägg va? ;)

"Jag som följt med hela vägen från att tom vara den som hittade hans annons till att vara med på provridningen (red honom själv också), träna Linn och Winnie några gånger och på nära håll haft kontakt och följt med hela vägen -Linn har självklart inte förstört Winnie. Det ser ni väl ändå själva på honom att han utstrålar energi och livsglädje, är välmusklad och fin i kroppen? Han hoppar mer välutvecklat och har även utbildats så han klarar mycket mer tekniskt svåra saker både på marken och i hoppningen nu än tidigare.

Winnie är ingen extremsvår ponny, men var en helt ny typ av häst för Linn som inte var så erfaren som många av er kanske tror när hon fick honom. Hon letade länge efter en ny ponny efter hela den tråkiga historian med Miranda, Linn var helt uppriven och ingen häst dög. Winnie var yngre än tänkt, mer oerfaren än tänkt, men ingen häst hade det hoppet och den potentialen han hade.
Han är en smart ponny som tar sina chanser, och i början innan Linn var självsäker passade han på att testa gränserna och busa till det rejält. Linn har därmed inte bara fått fortsätta utbildandet av en pigg ponny med mycket vilja, utan hon har dessutom tvingats lära sig en ny typ av ridning och hästtyp samtidigt som hon bearbetade sorgen efter en förlorad drömponny. Vägen har haft sina krokar, men resultatet är fortfarande att winnie har gjort en naturlig och bra utveckling, det har trots motgångar stadigt gått framåt. Han har en bra grund att stå på inför kommande större tävlingsuppgifter både med Linn och sin nästa ryttare.

Har ni aldrig en dålig dag, en sämre period, haft ett problem med någon häst? Aldrig haft något ni behöver jobba på?
Alla har ju ändå både med- och motgångar.
Så innan ni klagar på Linns jobb med hennes ponny, tänk efter så ser ni mer än bara det som är på ytan på just den bilden eller filmen du tittar på. Tänk lite längre.

(Lång kommentar, men det blir så när man tröttnar på folk som klagar utan att tänka först ^^)

Du vet hela sanningen Linn, låt ingen förminska det jobb du gjort. Du vet att vi som följt er på lite närmre håll vet väl hur du jobbat och hur mycket framåt det gått. Ni har båda utvecklats enormt, och det kan ingen ta ifrån er :)"

"Har ni aldrig en dålig dag, en sämre period, haft ett problem med någon häst? Aldrig haft något ni behöver jobba på?
Alla har ju ändå både med- och motgångar.
Så innan ni klagar på Linns jobb med hennes ponny, tänk efter så ser ni mer än bara det som är på ytan på just den bilden eller filmen du tittar på. Tänk lite längre."

Jag kan känna såhär ibland;
Jag är sexton år och har tävlat i ca 4 snart 5 år, jag rider ponny och är för fasen en "ponnyunge" i dom flestas ögon här, tror jag? Jag borde vara det i alla fall. Jag är inte duktigare än någon annan, har inte finare hästar än någon annan och jag tävlar inte större klasser än så många andra - VAD är det som gör att jag blir den som ska kunna allt, göra allt perfekt och ALLTID ha toppenresultat? Jag är offentlig i en blogg, men sen då? Är det då en stämpel som man får automatiskt att man alltid måste må bra, alltid måste klara allt, alltid kunna skaka av sig allt & vara den som det är okej att kasta all skit på? Jag förstår inte..

Jag vill inte lägga upp filmer här ibland, jag vill inte alltid lägga upp bilder osv - för jag VET att jag kommer få massor med påhopp och så kallade "expert tips" med en taskig baktanke. Konstruktiv kritik älskar jag, och tar alltid till mig, men det är inte sån kritik jag syftar på just nu. Nu är det påhopp där det skrivs elaka saker så som att jag t.ex har förstört min ponny när jag i själva verkat tagit honom från lokal nivå till nationell.

Bara för att jag är Linn Olsson från TeamSL så är det helt okej att vara elak och kasta ur sig allt negativt som man bara kan komma på efter att ha sett en film. Vad vill man få ut då? Jag är verkligen öppet intresserad utav just baktanken med det hela.. Det jag inte kan förstå är i vilket syfte man gör det? Finns det överhuvudtaget någon person i den här världen som i slutändan mår bra av att såra andra? Gör man det i syfte av att hjälpa mig framåt i min ridning? Knappast, för då skriver man konstruktiv kritik. Åh, jag hade velat få ett telefonsamtal till någon som roar sig med att skriva elaka kommentarer till människor som driver bloggar bara för att få höra hur den personen tänker och känner? Haha, jag är knäpp, jag vet! Som vanligt alldeles för intresserad utav hur människor fungerar och agerar framförallt ;)

Men något som verkligen berör och gör mig lycklig är alla ni som lägger ner tid på att skriva snälla kommentarer, skicka gulliga mejl och bilder - och framförallt ni som tar oss i försvar mot skvallerbloggar eller andra anonyma taskiga kommentarer. Majoriteten är lätt ni, det finns så himla många härliga människor där ute som helhjärtat vill en väl. Helt sjukt hur mycket det betyder ärligt talat..

Nu blev det här ett ända långt och flummigt "Linn-tänker-som-vanligt-för-mycket" inlägg, men jag har en fråga som jag jättegärna skulle vilja att alla ni som orkat er igenom det här inlägget svarar på;

Hur hade DU känt dig inombords efter att ha lämnat en kommentar till mig där du skrivit något riktigt elakt om mig och mitt liv som du vetat att jag skulle ta åt mig utav?
Hade det verkligen kännts som en lättnad för Dig? Eller hade Du känt dig hemsk?  

Älskar att spekulera i sånt där, hur människor tänker, reagerar, konstaterar och agerar. Ännu mer älskar jag att senare klicka mig in och läsa era kloka kommentarer med era åsikter och tankar som innehåll!


Det är inte lätt när det är svårt, och alla vänder kappan efter vinden - det vet du och jag Winnie..



Kommentarer
Postat av: Madde

Usch, jag hade aldrig kunnat skriva någon elak kommentar till NÅGON, hur illa jag än tycker om någon person skulle jag aldrig kunna göra det...

Man får tänka på att det är så mycket vi bloggläsare inte vet om er heller, vi har inte ens ridit era hästar eller sett hela eran utveckling, så varför ska man lägga sig i?

Tycker bara det är elakt, onödigt och helt fel.

2011-03-08 @ 08:02:17
URL: http://sylla.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag skulle nog aldrig klara av att ha en hästblogg pga av alla taskiga och hemska komentarer som kommer in... Men du och Winnie är ett jätte fint ekipage som kommer att komma långt! :)

2011-03-08 @ 08:05:38
Postat av: caroline http://equiss.blogg.se/

jag hade känt mig riktigt illa till mods eftersom jag vet att det inte stämmer. Jag tror också att de som skriver taskiga kommentarer på internet gör det för att få bort agg för något som hänt. Oavsett vad det handlar av så avreagerar dem sig på internet, snabbt enkelt och ingen kommer till skada.... eller?! Hm.



Jag hade inte orkat få den skiten ni får, det är fan för jävligt. Jag tänker inte skriva och dalta som de flesta andra gör, för ärligt talat tror jag inte att de orden spelar någon roll. För mig räcker det att skriva att du är en helt normal tjej som är jävligt duktig med din ponny.

2011-03-08 @ 08:06:38
URL: http://equiss.blogg.se/
Postat av: Angelina Svedbo

jag hade känt mig hemsk, usch! Jag förstår mig inte på folk ibland, jag är en sån som tror gott om alla och tar imot förlåt, litar på folk och alltid är trevlig! Då tror man ju att alla mäniskor tänker och resumerar som en själv, tydligen inte! Jag Skulle ALDRIG kunna sätta mig ner och skriva att jag tycker ngn rider dåligt, att hon har förstört sin häst osv. Jag hade känt mig HEMSK och förmodligen

Jag har följt dig på bdb och din gamla blogg sen förra vinter, och ni har utvecklats bara sen dess, det är en sjuk skillnad på honom då och nu , och en skillnad på dig, du är en underbar person Linn , glöm inte det, vad skvaller bloggarna och läsarna än skriver!

Du är bäst<3

2011-03-08 @ 08:11:50
URL: http://ponydressage.blogg.se/
Postat av: Angelina Svedbo

haha ojj det ska så :och förmodligen inte kunnat sova om nätterna * ;)

2011-03-08 @ 08:12:54
URL: http://ponydressage.blogg.se/
Postat av: Malin

allvarligt talat skulle jag aldrig kunna skriva en sån kommentar till någon..inte efter vad jag och min ponny varit utsatta för själva. Kanske inte just att man får elaka kommentarer då jag inte driver en stor blogg som du, men prestationsångesten och människors dömande blickar har jag fått gott om och jag kan bara tänka mig hur det känns för dig, som har helt sjukt många läsare som ständigt väntar på era resultat.



Men ärligt talat så ja, det är sjukt att folk kan vara så fruktansvärt elaka att dom gör vad som helst för att trycka ner människor!

Men en sak ska du veta linn, både du och winnie verkar vara grymt duktiga på vad ni gör och glöm aldrig det. Jag tror att en del av dedär kommentarerna ramlar in av ren avundsjuka också..

2011-03-08 @ 08:31:27
URL: http://jjanssonsfrestelse.blogg.se/
Postat av: Josse

Hej tjejer!



Jag tycker ni är toppen! =) Har inte läst er blogg så länge men det jag hängt med på den senaste månaden tycker ja är roligt och en givande =) Jag vet precis hur du känner och livet är verkligen inte rättvist. För att utvecklas och komma framåt i livet och med sin/a hästar behöver man veta vad man gör fel och vad man gör rätt. Dock ej från avundsjuka, bessewissar som tror dom vet allt =/ Tyvärr så finns det många besserwissar i hästvärlden som lägger sig i, alltid vet bäst osv. Jag har köpt många unghästar som jag ridit in och till. Det har inte varit lätta hästar men jag har hela tiden vetat att ja kommer klara av att få dom "bra" så att någon annan tjej/kille kan få njuta av ponnyn/hästen precis så som det ska vara. Många av mina vänner och folk jag inte ens känner har lagt sig i och vissa vänner har jag inte kvar för att dom tyckt sig veta bäst, vad min häst ska kunna och är helt värdelös på. Jag tycker det är viktigt att våga känna sig bra och veta att jobbet man lägger ner är värt det som kommer efter. Men det är ju viktigt att kunna se andra vägar från problemen med och inte haka upp sig på att; det funkar inte, nu ger jag upp, han blir aldrig mjuk i höger sidan osv. Rätt inställning är grunden till en bra och lycklig häst. Självklart har alla vägar uppför och nedförsbackar men att kämpa vidare och känna sig duktig utan att gå med näsan i vädret, det kommer man långt på. =) Man ska inte bry sig allt för mycket om det folk skriver eller säger för i slutändan är det du som vet vilket jobb du gjort, vad din häst tycker om osv. Låt inte idioter förstöra för dig utan ta lite lätt på kritiken och kämpa vidare. Bryt ihop och kom igen! Man lär sig alltid något på alla vägar, även om det just precis för stunden känns som hela livet är skit och man inte kommit framåt alls. De hästar jag fixat och tagit hand om har jag kämpat med minst 5-6 månader/häst för att dom ska vara där dom är idag. Det är småsaker som att kunna fånga hästen i hagen, kunna lita på människor, ridas ensamma och i grupp, vara ensamma i hagen när annan häst rids, att stå still vid uppsittnning osv. Det är de små sakerna som blir en stor sak =)



Kämpa på brudar och tänk inte så mycket på andra, vem är det ni har bloggen för? Er själva, hästen, beundrare, idioter?



Jag tror på er och med vilja så kommer man långt och med en fantastisk häst blire ju bara roligare =)

2011-03-08 @ 09:01:19
Postat av: sofia

Säger som Madde längts upp,skulle ALDRIG skriva en elak kommenatar till NÅGON ovs hur jag tycker om den.

Men för att återgå till dej.

"OM" jag skulle ha skrivit ett elak kommentar till dej, då skulle jag mått piss dåligt efter åt!

(Men nu har inte det hänt eller kommer att hända! för jag tycker såpass bra om dej Linn även om jag inte "känner" dej,bara igenom bloggen)

Kram Sofia

2011-03-08 @ 09:40:02
URL: http://sofiamagnbrant.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men fan vad du gnager på kommentarer HELA tiden. Som isabella nilsson säger, lär dig leva med dom eller sluta.

Riktigt jobbigt att läsa dina jävla långa texter HELA jävla tiden om "winnie är inte alls lätt att rida" hit och dit HELA tiden. "alla säger att winnie var duktig redan när jag köpte honom". Herregud, vafan sluta blogga om du inte kan ta kommentarer!

2011-03-08 @ 09:52:31
Postat av: Klara Dahlstedt

Jag hade inte kunnat med att skriva något elakt till någon annan, det finns ju en levande individ bakom alla dessa skrivna ord. Bara för att det är två skärmar emellan personerna betyder inte det att den andra skyddas ifrån det elaka, det blir snarare värre!

2011-03-08 @ 10:07:37
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Förstår precis hur du känner. Hästfolket är tamejtusan ett otroligt konstigt folk som inte vill annat än att leta fel hos andra. Självklart finns det undantag, men på internet och offentliga platser där människor kan sitta bakom sina datorskärmar och skriva ut elakheter så är smutskastningen otroligt hög! Även bland vuxna människor sinsemellan. Varför kan man inte bara acceptera att vi har olika metoder och olika sätt att lösa våra problem? Vi älskar inte våra djur mindre för att vi inte följer andras filosofier. Vissa kanske vill ha sin häst ute i hagen 6 timmar om dagen medan andra har dem ute 15 timmar. Vad spelar det för roll? Vissa har martingal på sin häst och andra inte, so what? Man är inte en bov eller djurplågare bara för att man inte gör precis som andra tycker.



Usch, känslan inom hästfolket är riktigt jobbig ibland. Men värst är det ändå med vuxna som ger sig på barn. Har ett toppenexempel på det:

Har flera ridklubbar i min kommun. På en ridskola hade en elev haft på sig en jacka med en annan klubbs märke på. Ridläraren VÄGRADE prata med det barnet under tre veckors tid, tills barnet hade en jacka med den ridskolans märke på. Helt SJUKT, eller hur? Så himla fruktansvärt.



Nu blev det här en väldigt "snackig" kommentar, men jag ville bara poängtera att jag helt håller med dig. Jag säger som jag alltid har sagt: Man ska inte lägga sig i det man inte har med att göra, så länge ingen psecifikt ber dig om det.

2011-03-08 @ 10:14:14
URL: http://sandralucky.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag förstår precis hur du känner men jag förstår verkligen inte hur dom personerna tänker och varför dom bara hoppar på dej på det viset.

Jag tycker det är hemskt och jag skulle aldrig få för mig att skriva en elak kommentar till någon, jag skulle känt mig hemsk isf.



Klart att man inte kan älska alla människor men det ger väl inte en rätt att hoppa på någon eller säga att någon gör fel med sin ponny osv.

Sen det att folk säger att du förstört Winnie ?

Vad f*n tänker dom med ?!

Du har tagit den ponny från lokal LD till MSVB lix, det är grymt gjort och du rider honom helt underbart och man ser på honom att han litar på dej och älskar dej!



Jag tror att dom flesta som slänger ur sej dessa hemska kommentarer är avundsjuka, kanske det inte alls går bra för dom med sin ponny, kanske dom ser själva att DU fjort ett bättre jobb än dom, och för att må bättre eller få bort dom tankarna om att du är duktigare än dom så trycker dom ner dej istället, vilket är helt sjukt orättvist!



Du ska veta Linn att du är en underbar person och en sjukt duktig ryttare som lyckats så j*vla bra med Winnie, ta inte åt dej av dom elaka kommentarerna för det är du inte värd!



DU är en stor förebild för mej, för mej är du tjejen som rider super och är grymt duktig med sina hästar, men också tjejen som har så himla kloka tankar och som är så stark!



Du är bäst Linn, det ska DU veta! :D <3

Kramar Emmy

2011-03-08 @ 10:36:27
URL: http://young-rider.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda

Eftersom det inte är min "stil" eller typ som person att skicka sånna taskiga kommentarer så hade jag inte gjort det..om jag nu hade gjort det ändå, hade jag nog kännt mig ganska taskig efteråt..jag menar, egentligen, jag känner inte alls dig eller din ponny, har bara läst lite om er i en blogg hur kan jag, eller nån annan då, skriva massa dumma saker utefter vad vi ser på bilder?! bilder är ju ofta tagna i ögonblicket..xP Så, nej jag skulle aldrig skicka nån sån elak kommentar..

2011-03-08 @ 11:12:07
Postat av: Lovisa

Att vara elak är bara ett fånigt sätt att visa avundsjuka & svaghet. Stay strong!

2011-03-08 @ 11:54:02
URL: http://lovisaarnegard.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det här inlägget gav mig verkligen en riktig tankeställare! Jag har själv aldrig skickat någon elak kommentar till någon även om man ibland verkligen har velat berätta för vissa "konstiga" personer att dom inte bör göra på ett visst sätt, men då skulle jag aldrig vara anonym. Jag vill ju veta varför dom gör på det sättet och då är det dumt att vara anonym eller skriva det på ett elakt sätt för då får man bara en elak kommentar tillbaka.



Men jag förstår inte hur någon kan komma på att skriva något dumt till dig(och många andra). Antagligen är dom avundsjuka och på något sett måste det väl kännas skönt att bli av med allt man har inom sig. Då är bästa sättet att gå på någon som man vet kan ta åt sig av sånt skit, någon som man inte känner och vara anonym.

Det verkar vara de bästa sättet att må bättre nu för tiden att se någon annan såras för då känner man sig bättre än den personen som är sårad.



Jag själv har fått tagit mycket skit både i skolan och i stallet men jag vet vilka som betyder mycket för mig och det är dom jag håller fast vid. Jag vet att det finns dom som tycker jag är helt dum i huvudet men det jag blir mest sårad av är när dom snackar skit bakom ryggen och sen åman veta det av någon annan. Det är sjukt lågt.



Linn du är helt otrolig och jag hoppas att du vet det! Det du har gjort med Winnie är verkligen underverk! Jag älskar att läsa dina inlägg för dom får alltid än att tänka efter. Man nästan skäms över att man inte är sån som du! Man vill ändra hela sin livsuppfattning bara för att du skriver en text! Du är någon att se upp till!



Orden får en innebörd när du skriver dom (L)



Stora Kramar Lisa Fager

2011-03-08 @ 12:25:57
URL: http://beforedown.blogg.se/
Postat av: sarah thorsén :)

Förstår mig inte heller på folk som hoppar på de större bloggarna , det är precis som att man har rätt att sänka ner sådana som är mer kända än andra. Alla har rätt att ha en blogg, de som har större bloggar väljer ju faktiskt inte det själva, de kan inte hjälpa att folk gillar att kolla deras bloggar liksom.



Ush för sådant folk, det är verkligen avundsjuka rakt av!!

Du är stark, och låt dig aldrig sänkas p.g.a andra vilket jag inte tror du kommer göra.

2011-03-08 @ 12:49:23
URL: http://sthorsen.blogg.se/
Postat av: Olivia

Asså, somliga kan nog uppriktigt mena vad det säger, men många är nog avundsjuka och vill sänka dig så de tror att de blir bättre. Andra vill nog bara jävlas. Huvudsaken är att du INTE ska ta åt dig. Det är svårt, men man måste skaka av sig sånt. Ingen som läser din blogg vet ju hur allting EGENTLIGEN är. Dom bara antar, och tror att dem är experter, när de absolut inte är det. Stå på dig! :)

2011-03-08 @ 12:58:12
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: Matilda

Riktigt fin bild! Supersnyggt med det bruna tränset på en skimmel ;)

2011-03-08 @ 15:31:17
URL: http://tiilda.blogg.se/
Postat av: julia

Jag tvivlar på att folk skriver elaka saker för att trycka ner andra, att det snarare är så att det bara kommer. Man tänker inte på konsekvenserna.

Själv tror jag att jag hade haft lite dåligt samvete men sen tänkt " Jaja, det spelar väl inte så stor roll, dom tar inte åt sej" osv.

Lite sjukt, men jao.

Svårt att sätta sej in i hur det skulle kännas när jag inte ens har tänkt tanken att göra det typ.

2011-03-08 @ 17:06:01
URL: http://julishala.blogg.se/
Postat av: Nellie

Det är ju helt sjukt hur vissa verkar tycka att det är roligt att trycka ner andra!

Du och så många andra vet att du gör ett bra jobb med din ponny, kanske de som sitter bakom datorn och skriver dessa kommentarer är avundsjuka på dig eller helt enkelt inte lyckas lika bra själva med sin häst och ridning, och därför måste ta ut det på något?



Jag har faktiskt ingen aning hur man kan lämna elaka kommentarer, konstruktiv kritik är jätteroligt att få, tycker jag själv, men bara en kommentar ämnad för att såra någon förstår jag inte hur man kan sitta och skriva. Jag skulle aldrig kunna göra det, dels för att jag inte har nog med bakgrundsfakta för att göra det och dels för att jag vet hur personer kan ta åt sig av kommentarer, grubbla över dem och även efter ett tag tro att de stämmer och kanske aldrig riktigt släppa den där meningen. Även om kommentaren bara var något någon person skrev för att den hade en dålig dag så är kanske inte det det första man tänker på när man läser den?



Nej, du gör ett superjobb med din häst och ni båda verkar kommit jättelångt sedan början. Du vet själv vad du gör och vad du gjort och skit i vad endel säger. Det kommer alltid att finnas människor som gör allt för att förstöra för andra, över allt, det är bara något man får lära sig leva med, tyvärr.

2011-03-08 @ 17:10:52
Postat av: camilla

Äh, folk är så jävla fjantiga. Orka klaga på folks ridning/hästar/whatever bara för klagandes skull. Visst kan man säga att du inte ska bry dig om sånt där och att folk bara är avundsjuka, men förstår att det kan vara svårt att släppa helt för man är ju inte mer än människa liksom.

Man kan undra vad det är för personer som sitter hemma och bara; ååh, ikväll ska jag nog hacka lite på Linn! Gud vilken lyckad kväll detta blev..



jaja, försök att inte ta åt dig för mycket iallafall. DU vet vilket jobb du har lagt ner på ponnyn och det är det viktigaste.

2011-03-08 @ 18:20:53
URL: http://hrdressyr.blogg.se/
Postat av: Dafie

Håller med Camilla; sitter folk hemma och tänker så eller?



Alla har så mycket olika åsikter och en del "vet" att de har rätt (vilket ofta betyder "fel"). Jag vet inte, man kanske är arg? Som tur är är det nästan bara stora bloggar som får sådan här kritik, så själv slipper jag undan...



Jag skulle nog ha rätt dåligt samvete efteråt. Det brukar jag ha om jag har gjort någon ledsen... :S Nej, jag tror inte jag skulle klara av att skicka en massa hatkommentarer åt folk, inte utan att må dåligt.

2011-03-08 @ 20:21:26
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Sandra - hon med isabellen!

Om jag hade lämnat en elak kommentar hade jag nog känt mig hemsk inombords, och ångrat mig på direkten. För om man vänder på situationen och att det istället är du som kastar skit på mig, hade jag inte varit så kaxig.



Liksom, behandla andra som du vill bli behandlad själv! Speciellt något att tänka på när man håller på och skriver ÖPPET till varann över internet, med bara en dataskärm framför sig och inte en riktig människa. För då kan folk spotta ut vad som helst, som de säkerligen inte skulle våga säga mellan 4 ögon.



Men det är det som jag beundrar med dig, Linn. Att du har lyckats bygga upp ett sådant självförtroende att du (oftast) kan kasta av dig alla de elaka kommentarer som du får, både över internet och i riktiga livet. Själv ältar jag allting och undrar om det verkligen stämmer och låter det sakta bryta ner mig. Men jag har även svårt att få in att du bara är 1 år äldre än mig och redan verkar vara så erfaren utav livet, att du kunnat ge dig skinn på näsan och blivit så stark bara 16 år gammal, Linn.



Men som du skriver, du är bara 16 år gammal, fortfarande ponnyryttare och ingen som alla automatiskt kan kasta skit på bara för att du har en stor blogg så alla kan följa dig och skriva avundsjuka kommentarer som bara är ren bullshit. För du och Winnie är så jävla grymma, Linn, om du inte redan visste det! ;)



Vi är alla bara människor, och ingen ska automatiskt bli en slagpåse för alla.

2011-03-08 @ 21:48:18
URL: http://ponnybruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0