Dagens ridning a lá genne

Chacha bloggen! Skoja bara, hej på er!
Dagen började med att jag vaknade runt 12.00 då min pappa ringer och undrar om han skall skjutsa mig till hästarna, och så blir det. Red en go runda i skogen med Mahjong, klättrade upp för en lång backe vilket han behöver nu, han saknar både bak-muskler och kondis som han hade innan vintervilan! Tyvärr är det fortfarande en del regält hala partier och stenhårt vissa delar av marken den rundan, så det blev inte mycket tempo. Men det är nyttigt med mycket skritt också ;)

Såhär snygg var min Mahjong idag, en outfit med alla fäger du kan hitta ungefär! "Lite färg sätter fart på världen".

Den lille var helt blåst när jag red ut på honom, allt var farligt och det var dubbelt så roligt att studsa och småtrippa än att sänka sig och jobba igenom som han bör göra. Knasboll! Eftersom att jag inte fick så mycket reaktioner på mina insatser på honom utan allt annat var intressantare så gick jag ner till paddocken som blir bättre för var dag att rida i i alla fall, och då blev han hur fin som helst. Mjuk och rund, jobbade på och jag testade kräva en del grejer som lite samling och övergångar, enkla byter, öppnor och skänkelvikningar. Även någon skritt-sluta, och allt kändes helt okej, vilket var härligt!

Imorgon blir det en skritttur för hand med Martijn, som jag misstänker kommer att ha lite träningsverk. För Mahjong vet jag inte riktigt, kanske lite småskutt i paddocken, eller lite "chill-dressyr" utan så mycket krav på oss båda? ;)

Tycker ni att det blir för mycket text? Jag har nämligen fått önskemål av många hur jag rider mina hästar/hur de har gått "punkt till pricka" så att säga, så jag försöker att skriva så pass mycket som jag kommer på och känner av ridpasset..



Kommentarer
Postat av: Matilda

Tror du att du skulle kunna i ett inlägg om vad mjölksyra innebär för hästar och hur man ska hantera träningsvärken. Tycker att det är ett viktigt ämne att ta upp, och eran blogg är ju ganska så stor så det vore nyttigt att nå ut till så många som möjligt.

Jag har även en fråga - Har du någonsin testat rida med pulsmätare? :)

2011-03-18 @ 19:02:48
URL: http://matildaforsstedt.blogg.se/
Postat av: Lisa

Din hest är iaf söt i vad ;)

2011-03-18 @ 19:10:10
URL: http://horselisa.blogg.se/
Postat av: Madeleine Johansson

Jättebra längd på texten, roligare att läsa! Hade varit kul om du även slängde in ett litet tips då & då i inläggen som t.ex "när han gör si gör jag så"

eller ett enskilt inlägg med tips och övningar för t.ex göra hästen lösgjord :)

bästa bloggen! :D

2011-03-18 @ 19:11:33
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: Daniela

Skriv så det bara glöder om det!! :D

2011-03-18 @ 19:21:11
URL: http://photosbysmelle.blogg.se/
Postat av: Julia

Detta är sjukt kul att läsa :D Älskar de milslånga genne-inläggen när du verkar skriva exakt allt som finns i din hjärna haha.. underbart!! :D

2011-03-18 @ 19:27:56
Postat av: Anonym

tufft täcke! ;)

2011-03-18 @ 19:52:03
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Olivia

Haha, säger som den innan, tufft täcke ;)

2011-03-19 @ 10:08:53
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0