Visst är det tråkigt..

..att VUXNA människor i vissa fall medvetet påverkar unga tjejer såhär negativt?!:(

"du är så fruktansvärt bra ibland Linn.. så fruktansvärt bra, och jag hoppas du tar åt dig av varje bokstav i kommentaren. Detta är vad varje ryttare borde leva efter. Att som liten komma till en ridskola och bli utpekad av vuxna människor är faktiskt inte enkelt men med tiden lär man sig, en mycket nära vän till mig hoppade av och slutade rida pga detta. Hon blev utpekad, nertryckt av "ponnymorsor". Idag försöker hon ta sig tillbaka. jag ska be henne läsa ditt inlägg tror det skulle vara som psykologi för henne! Du är grym!"

Tack för dom fina orden om mitt inlägg, och mig först och främst!
Hälsa din kompis ett varmt lycka till från mig och jag hoppas hon läser mitt inlägg och tar det till sig.

Jag visar kommentaren i ett inlägg för att visa er att det här faktiskt förekommer, ingenting jag hittar på - utan det här är FAKTA hur vuxna människor i många fall beter sig mot oss ungdomar. Fruktansvärt pinsamt, eller hur?

Stå på er, skinn på näsan och fötterna på jorden och TRO på er själva tjejer och killar där ute!




Kommentarer
Postat av: Emma

besök våran blogg :D

2011-01-24 @ 22:12:46
URL: http://pegasusnowie.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså ååååååååååååh bli så HÄÄÄÄÄR trött på att du jämt ska leka psykolog och ska vara så perfekt och så himla snäll och duktig. Blir galen på dig

2011-01-24 @ 22:22:05
URL: http://snobbryttarna.blogg.se/
Postat av: Linn Olsson

Anonym: Haha, javisst är det jobbigt att jag är sååååå himla perfekt och duktig?;) Jag är verkligen inte bättre en någon annan och försöker inte vara något jag inte är - men snäll är jag och mig själv är jag :)



Kram på dig med!

//Linn

2011-01-24 @ 23:38:43
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Tove

Du är klok och i många fall mycket mer mogen än de flesta vuxna. Det är super att du kan häjlpa och peppa andra med att skriva om dina åsikter, tankar och erfarenheter.



De som stör sig på dig, behöver ju inte läsa ;)



Stå på dig vännen, du är kanonduktig och du vet hur mycket jag älskar dig! :)<3

2011-01-25 @ 00:32:07
Postat av: Ida

Hej Linn! jag måste säga att du skriver grymma inlägg! ser dock att du har fått en pik från "snobbryttarna".. Min syster på 10, snart 11 år rider hemma på vår "pensionerade" fina fjording ett par dagar i veckan. Min syster älskar att kika på hästbloggar, och tja, hon hittade just "snobbryttarna", där de dissade just fjordingar till höger och vänster. Självklart blev hon ledsen då Tyra är hennes ögonsten. Nu vill hon knappt ut till stallet längre, för att hon tror att hennes häst inte duger något till. Hjälp mig, vad ska jag göra? Jag skulle inte ta åt mig av ett sånt idiotiskt inlägg själv, men hon är ju så liten än, hon förstår inte det.. Kan bara meddela också (om några nu skulle läsa det här..)- fjordingar KAN! Vår Tyra har i sin ungdoms glans hoppat upp till 1 meter på träning och tävling och är utbildad LA dressyr, SÅ DET SÅ! :)

2011-01-25 @ 13:34:04
Postat av: Malin

Jag är den andra av "snobbryttarna", och har inget alls emot dig Linn. Tycker tvärtom, att du skriver riktigt bra inlägg! Tycker det är jätte bra att du skriver om mycket mobbing m.m då det förekommer så mycket sådant här i ridsporten, tyvärr!

Fortsätt som du gör, fler borde vara som dig.



Och till Ida i kommentaren över, är ledsen att hon såg det, men detta är ju vad vi tycker och kan ju inte riktigt hjälpa att din lillasyster tog åt sig av det. Men alla kan ju inte tycka samma! :)

Dra en liten vit lögn för henne istället att eran Tyra är bättre än våra hästar t.ex, det kanske hjälper ;)

2011-01-25 @ 15:32:38
URL: http://snobbryttarna.blogg.se/
Postat av: Ida

Vadå VIT LÖGN? Alltså det här är helt otroligt.. är DIN häst utbildad mer än så?

Nej, jag tycker sånt här är fruktansvärt tråkigt och jag blir så frustrerad av hur enkelspåriga vissa människor är.. men jag tycker att ni borde tänka er för lite vad ni skriver, visst att det är fritt på internet, men man ska även tänka på att det finns folk som tar åt sig, och tycker man något som kan tyckas vara stötande är det bättre att man håller det för sig själv, en liten tjej som min syster kunde ju inte veta vad det var för blogg innan hon klickade in sig på sidan..

2011-01-25 @ 15:56:47
Postat av: Malin

Min häst är mer utbildad så hon klarar högre än hoppa 1m, LA dressyr ja, så förstår inte vad du blir upprörd över?

Jag kan tyvärr inte svara på det, då det är våra åsikter.

2011-01-25 @ 17:24:21
URL: http://snobbryttarna.blogg.se/
Postat av: Ida

kan lägga till att Tyra är en liten c-ponny, vilket innebär att 1 meter är LA för henne :)

det jag blir upprörd över är hur lätt ni skriver elaka saker, och gömmer er bakom en dator. för mig utstrålar det osäkerhet och ett behov av uppmärksamhet. Men det är bara mina åsikter, right? :) Jag bryr mig inte alls om era hästar hoppar högre eller är mer utbildade osv, utan jag vill bara inte att folk ska bli sårade eller ledsna, för egentligen vet ni inte ett smack - ni har aldrig sett vår häst, och kan därav inte döma heller. Men nu tackar jag för mig, jag var aldrig ute efter en diskussion med ER, utan jag ville höra med Linn om hon vet hur jag kan få min syster up on her feets again :) pusshej!

2011-01-25 @ 19:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0