Speciell känsla..

Sitter just nu och kollar runt på Indranet.se som är sidan där man gör sina gymnasieval. Jag går ju ut nian i år och ska därför söka gymnasie innan 1:a Mars. Har faktiskt precis klickat in mitt första val..
Kitas Göteborg Ekonomiprogrammet
Tror faktiskt att det är de det får bli för mig, det känns riktigt bra!

Samtidigt som gymnasievalen är enormt stressande och svåra, så är det ändå en sån..speciell känsla! Nu har man liksom valet att göra precis som man själv vill på ett sätt. Efter våren behöver jag inte ens sätta min fot i en skola igen om jag inte känner för det och gör jag det så kan jag välja att gå precis vad som helst och vart som helst!

Likaväl som jag kan välja Nösnäs gymnasiet som ligger en kvart från mig kan jag välja ett gymnasie i småland, stockholm eller uddevalla. Jag kan bo hemma och gå Samhäll eller så kan jag ta någon crazy linje långt åt helvete och flytta hem ifrån.. DET är en spännande känsla, att ha så mycket makt själv och att få styra helt själv, få börja styra mot sin egen framtid i sitt eget liv..

Just nu vill jag bara att den här terminen ska gå SNABBT! Även om jag älskar våran underbara skola Häggvall och vi har världens goaste klass så vill jag vidare nu. Helst av allt vill jag vara arton, ha egen bil och körkort, flytta hemifrån och ja, skapa sitt eget liv! Men jag vill verkligen uppleva dessa åren som väntar först nu med, gymnasietiden är nog speciell..

Är det någon utav er som är födda 1995 och också håller på att välja gymnasie?
Vad funderar ni på att välja?

Ser ni vem som är jag?;)

Tänk om man var medveten om hur lätt man egentligen hade det, när man var sådär under tolv år..

Men femton är en grym ålder, som jag har älskat och upplevt hur mycket som helst under!




Kommentarer
Postat av: sissa

Jag vill antingen gå på Bollerup(jordbruk/hästinternat), naturbruk, häst och läsa extra så att jag ändå kan söka till högskolan direkt eller på lbs samhäll reklam och komunikation 2 helt olika linjer men som verkar lika kul :s

2011-01-20 @ 21:11:06
Postat av: Anonym

Shit vad lik du är Elin och Lovisa.. är ni släkt? :P

2011-01-20 @ 21:29:01
Postat av: Maria

funderar på samhäll-media men är inte riktigt säker (även om det troligen blir det)

2011-01-20 @ 21:33:43
Postat av: Anonym

Höhö jag ska söka gymnasium men har vet än sålänge inte alls sä2ert var jag vill gå.. xD bor i sthlm och finns ju hur mkt som helst! Men antaglien ngt brett (sam lr natur) 6ch skola som känns bra när man kommer dit! Vi ska välja innan 24 februari men kan också gå in och ändra ända till typ 13 Maj (den typ öppnas två ggr) så det är inte jääättestressigt än.. Tycker det är kul att man ska välja, men lite läskigt på ngt sätt också. Tänk om man väljer fel lix.. men om man följer första magkänslan tror jag att det går jättebra! :D Största problemet är sam/natur.. kan verklgen inte bestämma mig xD men tror att jag kommer komma på snart vad jag verkligen vill (: hoppas väl på det iaf..

2011-01-20 @ 21:36:14
Postat av: Helena

Tycker detdär är jättesvårt och jag får bara ångest av att tänka på det! Jag vill Verkligen satsa på hästar nu och det är det jag kan tänka mig hålla på med i framtiden, men tänk om man ändrar sig? Funderar på att gå natur för att det är så himla brett och jag vet ju inte vad jag vill göra mer än hästar. Bor i sollentuna så rudbeck är ju såå nära och då blir det nära till staller och så så det blir säkert det i slutändan ändå!

2011-01-20 @ 21:46:59
Postat av: ulrika

Jag är också 95a och funderar mest på handels här hemma i leksand, har dock ingen aning om andra och tredjehands val :O

2011-01-20 @ 22:06:00
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: beatrice wittbom

mitt första val kommer nog bli

sveriges ridgymnasium i Varberg :)

2011-01-20 @ 22:28:39
URL: http://hoppsadel.blogg.se/
Postat av: malin

jappp, 15 år och grubblar över gymnasieval!

vet inte än vad det blir, men samhäll med betéendevetenskap är jag aningen taggad på! :D

vad är det som intresserar dig i just ekonomi? :)

2011-01-20 @ 22:36:37
Postat av: Anonym

Natur

2011-01-21 @ 11:01:22
Postat av: Saga

Jag ska antingen välja ekonomiprogrammet (wargentin) eller naturbruks inriktning häst (Bollerup).

Mest lutar det åt NB Häst men jag är inte helt säker :]

2011-01-21 @ 13:06:23
URL: http://dreamsphere.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag kommer söka ett gymnasium uppe i östersund 80 mil hemifrån, säljer ponnyn min vilket kommer bli sjukt jobbigt! men känner att det är dom stora hästarna som lockar för mig!

2011-01-21 @ 16:36:58
Postat av: eliiin :)

Jag funderar på att läsa hotell&turismprogrammet, eller kanske naturbrukslinjen, har vääldigt svårt för att bestämma mig..men det lutar åt ett gymnasium som ligger en liten bit ovanför Göteborg trots att jag bor i Skåne, är grymt sugen på att flytta :)

2011-01-21 @ 20:24:20
URL: http://justlikeelin.blogg.se/
Postat av: tove karlsson

Jag ska gå natur :)

2011-01-21 @ 20:59:55
Postat av: Anonym

jag skulle hellre valt affär än ekonomi på kitas eftersom du blir utbildad och får mer praktik på affär. Annars är det i princip samma :)

2011-01-21 @ 23:31:54
Postat av: Anonym

Elin och Johanna menade jag.. ville inte skriva ut efternamn, men tror du vet vilka jag menar för såg att de hade dig på fb! :)

2011-01-22 @ 12:05:34
Postat av: felicia

Jag ska gå teknik med inriktning produktutveckling och design :)



-Grymt att du ska gå på Kitas, Jag har alltid hört att det vart bra! min kompis berättade dock att även fast ni slutar tidigt så måste man gå massa extra kurser för att hänge med.. bara så du vet :)

kram <3

2011-01-26 @ 19:21:01
Postat av: Linnéa

Jag ska välja Samhäll-Beteendevetenskap :)

2011-01-29 @ 14:53:22
URL: http://sheisnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0