Recension om mina hjälmar

Agnes Hansson om Veckans häst - nytt!:
Genne om du inte har något för dig så recensera dina hjälmar, ja vet inte om ja ska köpa jw eller gpa! :D

Det var ett roligt förslag, och visst det kan jag väl göra! Jag rider med en Charles Owen wellington (som jw men kom ut före), samt en GPA tone and tone.

Charles Owen hjälmen är rund, har svart sammet, en snygg upponervänt rosett baktill och är med läderband. Den har en väldigt rund passform, och sitter lite speciellt på tycker jag. Den är ursnygg, men fruktansvärt varm. Ingenting att rekomendera på sommaren vill jag då säga! Både hoppning och dressyr, men enormt snygg på dressyrbanan om jag får säga det själv. Dressyrmodellen är ful!
Kostnad: Ca 2-3000 kr? (När jag köpte den låg den på 4, så ju äldre de blir desto mer sänks de!)
Betyg: +++


GPA hjälmen är en av de bästa uppfinnigarna i ridsporten ärlit talat. Ventelationen är guld! Jag som alltid blir så in i norden överdrivet varm och svettig när jag rider, är så grymt nöjd med gpa:n. Den är lätt att ha på huvudet, sitter bra och överhettar inte huvudet. Passar främst på hoppbanan, men går även att ha i dressyren.
Kostnad: Ca 6200
Betyg: ++++

Så mitt svar till dig Agnes: GPA!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag köpte Charles Owen Wellington för 2100, Så mitt svar till dig Agnes: Charles Owen! xD

2011-01-04 @ 19:48:45
Postat av: Felicia Holm

det över är från mig ;P

2011-01-04 @ 19:49:23
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: malin

jag har både en lamicell (master, med ventelation) och en charles owen. charles owen är man sjukt varm i även nu på vintern, ingen sommarhjälm men grymmt nöjd med den. Är du hoppryttare skulle jag valt gpan, om det inte är så att du har en hjälm att med ventelation att rida i på sommaren :)

2011-01-04 @ 20:07:43
URL: http://alltomponny.blogg.se/
Postat av: sofia

Charles owen hjälmen är såå mycket snyggare att tävla dressyr i än såna där vanliga fula sammets hjälmar :O du har väldigt bra smak tycker jag, är själv hoppryttare men jag tycker att din dressyrutrustning är riktigt snygg, till skillnad från andra dressyrryttares fula hjälmar och "plast stövlar" som dom ser ut som ;D

2011-01-04 @ 21:07:34
Postat av: Anonym

HAHHA vaddå dressyr modellen är ful? xD det är ju den som är snygg wierdo ;)

2011-01-04 @ 21:48:17
Postat av: Amanda

Måste bara få fram en sak! JW hjälmen och charls owen hjälmen sitter inte lika dant. JW hjälmen sitter MYCKET skönare :D Håller dock med om att den är jävligt varm på sommaren!

2011-01-04 @ 22:20:18
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Malin

vilken modell klassas som dressyrmodellen? charles owen fiona? eller ? har inte såååå bra koll på hjälmar ärligt talat så kan ni förklara vilken dressyrmoddellen för carles owen är? ;)

2011-01-06 @ 02:05:06
Postat av: Sofia Genne

Malin: Exakt, Fiona!

2011-01-06 @ 02:25:31
URL: http://teamsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0