Krig sådär på kvällskvisten

En Tisdagskväll kan vara riktigt rolig, speciellt om man bor 20 tjejer på gården och alla är berädda att slänga ur sig sina åsikter om vad dom tycker och tänker - och hur reglerna lyder givetvis. Hästmänniskor ;)
Det är kanske inte lika roligt för er som inte sett hela, inte vet vilka personerna är eller kunskapsnivåer på vissa människor OCH SÅ VIDARE, men men, lite chill på kvällen!

Allt började med en liten status från en etta:

Och två tjejer från min klass (2:a års elever) kommenterade att hon bör släppa den i ridhuset osv osv osv, blablabla. Vi har regel som säger att inga hästar får släppas i ridhuset, vi har ju trots allt nytt ridhus - nytt underlag. Dessa två tjejer (utan att peka ut mina klasskompisar som jag gillar, men tycker går över gränsen ibland) slänger många olika åsikter o kommentarer, som ändrar sig så fort vi andra här i huset råkar trampa på en röd tråd ;)

Någon kommentar från en av tjejerna i min klass som nu försvarade sig att man borde släppa hästarna för att rejsa av sig, (vilket jag också tycker, men just nu säger reglerna Nej) och en av dem har precis köpt en ny häst, och den är "en framavlad hopphäst"... och efter det la mig jag också i, för jag tyckte att det var för roligt.. Förstår ni min ironi i fullblod osv?

Sen kommer Andrea med bästa kommentaren också, hahahah.

Ja, så töntigt som det kan bli, men grejen är att när folk överdriver och så vidare, då får man ryck. Folk som tror att dom kan allt, men inte alls har kunskap och säger imot säg själva i flera olika delar.

Sen blev det bara mer o mer överdrivet, den ena kallar en annans häst åsna, osv osv osv. Haha.
Ena stunden är en av min klasskompis häst helt galen, pigg och måste släppas för att hon kunna rida den sen tydligen - men ena stunden så "travar" den bara lite när hon släpper den. (Så blev det när vi sa att den förstör underlaget om den kutar runt osv.)

Då fick jag skriva 1-10 med bäbisnivå hur jag menade, och då ändrade hon sig igen, då var den galen igen tydligen. Haha, ja jag vet inte vad det är för fjolleri med allt. Alla mina flickor här i huset ville att jag skulle lägga upp och visa lite av detta, hur det är att vara hästtjej på SRG ;D



Ja ja, det slutade med att vi är simply the best, och med ett antal kommentarer. Som sagt, välkommen till en go kväll på SRG - Höglanda! :D

Linnea och Jennifer gick upp och skämtade till det lite. "Fast linneas framavlade grannbarrs häst är pigg klarar hon att rida den utan att släppa den i ridhuset! ♥"



Skulle också tilllägga att Mimmi Jensén, Martina Larsson Huldén, Emelie Landefalk, Lovisa Jacobsson, Erika Simply the best Halvardsson, Emelie Oelke, Jennifer Jaguar Larsson, Francine Mäkelä & Tina Valentina hälsar till er bloggläsare, och att de tycker att ni skall få en rolig stund över dessa totalt meningslösa kommentarer som har gjort våran kväll."


Kommentarer
Postat av: S

dom som inte kan rida sina hästar om dom har stått i några dagar borde kanske fundera på att byta häst? :S

2011-01-25 @ 23:23:40
Postat av: Moa

HAHAHAHA, krig på höglanda! Haha detta gjorde min kväll! ;)

2011-01-25 @ 23:32:22
Postat av: Alma

Låter som om hon ville provocera lite, faktiskt. Sen låter det väldigt märkligt att hästen ska ha överskottsenergi, och är för livlig att longera då, men ändå så lugn och trevlig att den bara skulle trava om den var lös.. Hum.



Sen kan jag förstå att hästar kan bära på uppdämd energi som måste ut, för rider själv på en sån häst. Men man får faktiskt jobba med hästen utifrån dem förutsättningar man har. Säger reglerna nej till lösa hästar i ridhuset, så är det nej. Många har "heta" hästar, men inte tillgång till att släppa lös dem, hur löser man då problematiken?

Det kvittar hur "galen" hästen är då den har överskottsenergi.



Beröm till dig som faktiskt dels påpekade att hon sa emot sig själv, men också för att du stod på dig i din egen åsikt om saken och inte gav upp diskussionen för att folk vägrade ge med sig att du hade rätt i det du skrev, good!

2011-01-26 @ 14:04:19
URL: http://missgrinch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0