Jag är inte magisk..

Angående filmklippet jag la ut för några dagar sedan:


Fick jag en massa frågor kring HUR jag gör för att få honom att lita på mig och följa mig, om jag kan ge tips på lite horsemanship övningar osv. Vet ni vad?
Jag kan inte ett dugg om horsemanship och jag har inte TRÄNAT honom till att springa efter mig eller lyssna på mig.

Det jag tror ligger bakom det är att jag verkligen uppskattar Winnetoo för den han är. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och det känner han och ger så mycket kärlek tillbaks. Vi har ett starkt band mellan oss två, det är därför han gör som han gör på filmen.

Absolut inte för att jag är magisk eller kan träna hästar till att göra på det sättet :)

Men TACK för alla grymt fina kommentarer jag fick också, blev överlycklig efter att läst alla era fina ord om mig och Winnetoo :')


Kommentarer
Postat av: Elin

Linn jag måste säga att jag gillar din personlighet skrapt, du tar åt dig kritik på ett jätte bra sätt! Du skryter inte när du har fått beröm utan du... haha jag vet inte hur jag ska säga men du tar det på ett så bra sätt! Gillar även ditt sätt att tänka på dig själv och hästen!

Kram!

2011-01-16 @ 18:07:55
URL: http://elinsirimaria.blogg.se/
Postat av: Hedda

Kan ni inte skriva vad ni ska köpa på gbg horse show?

Hade vart jätteroligt!!

2011-01-16 @ 18:27:11
Postat av: Sara

Vilken sweet ponny :D Min ponny följer efter mig också så jag tror inte du är magisk x) Det är väl att han litar på dig ;)

2011-01-16 @ 18:43:48
Postat av: L i n d a

det syns verkligen att han tycker om 'sin' människa, så fint :-)

2011-01-16 @ 19:07:52
URL: http://ljacobsson.blogg.se/
Postat av: Malin

gud jag älskar denna videon av er, så sjukt söt! får mig att fatta hur mycket jag verkigen älskar min ponny. vill bara gå ut till stallet och slänga armarna om hennes hals!

älskar ditt sätt att tänka när det kommer till hästar, och även andra saker. Jättebra blogg verkligen! :)

2011-01-16 @ 19:34:26
Postat av: Helena

Åh vilket fint klipp! Ni är verkligen jättefina tillsammans och jag måste erkänna att jag faktiskt började gråta när jag såg er tillsammans haha, det märks verkligen att ni har ett speciellt band till varandra! Dessutom måste jag säga till dig linn att jag är väldigt imponerad av hur du lyckas tjaa, vara dig själv och ta emot kritik mm. Jag önskar att jag själv kunde ha sådant självförtroende!

2011-01-16 @ 20:08:18
Postat av: Amanda

Man kan verkligen inte tro att du "bara" är 15 år gammal. Du är lixom 1 år äldre än mig. Först trodde jag du var 93, blev helt chockad när du sa att du var 95. Du är så sjukt duktig med allt, jag fattar inte hur du kan vara så grym! Du är verkligen värd allt bra som folk säger till dig, och skit totalt i all kritik, du ska inte ta åt dig! Du är jättesöt, rider grymt bra och har en superfin ponny och skriver såna bra grejer. Dina pepp-talk inlägg läser jag ALLTID och dom är så bra! Du borde skriva en pepp-bok.



Sedan vill jag också tacka för en sådan bra blogg, både du & Sofia är superbra bloggare och eran blogg rockar. Lycka till med hästar, skola, blogg och allt! Ni är bäst! <3

2011-01-16 @ 21:22:39
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Ni har ett fint band ni två ;)

2011-01-16 @ 21:31:49
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Bella

En fråga till er båda! :) (Jag menar verkligen inget elakt nu, utan jag undrar verkligen bara!)



Om ni älskar era hästar, varför finns det då ens tankar på försäljning? Alltså efter att ponnytiden har gått ut? För även om man är över 18 så betyder det ju inte att hästarna inte orkar med att ridas av samma människa...? Är det pga tid, eller pengar? Och detta är en fråga jag undrar generellt över bland ponnyryttare som tävlar "sista året". Om man älskar sin häst, varför inte behålla den och göra annat när tävlingsperioden är slut? Jag menar, hästen kan ju hoppas och tränas som vanligt då det bara är tävlingen som försvinner om det är så att den älskar det den håller på med. Jag älskar min häst och skulle aldrig drömma om att sälja henne, visserligen är hon islandshäst och det känns som om islanddsmänniskor oftare behåller "sina älsklingar" men för mig är det verkligen inte rasen som spelar in utan att jag verkligen älskar henne och jag skulle inte leva utan henne. Och samma sak med de andra hästarna jag ägt som jag har haft och känt att jag älskat. Det har aldrig funnits att sälja dem. Så varför är det så många ponnyryttare som säger sig älska sina hästar som säljer dem vidare? Om man älskar någon så mycket som ni verkar göra, hur kan man då ens tänka på en framtid med sin sålda vän?



Detta är något jag funderar mycket på. För det är många som säger sig älska sina hästar och inte se någon framtid utan dem, men så fort de fyller 18 säljer de och skaffar stor häst. Jag förstår inte, varför? :)

2011-01-16 @ 21:43:24
URL: http://truhoppochkarlek.blogspot.com
Postat av: lovisa

Jag kan inte heller säga att du är magisk(tyvär), hade vart fruktansvärt coolt annars! :D Men i alla fall, poängen jag vill komma till är att du är mänsklig. På ett bra sätt. Jag måste erkänna att jag inte sett filmen ännu, för den laggar lite på min dator, men jag kan väl nog förstå lite av det du gör. Efter de filmer jag har sett på er(genom ridningen) & hur du skriver om din häst osv kan jag väl säga lite att du är mänsklig på ett fruktansvärt bra sätt!

Det finns mänsklighet på ett vidrigt sätt också, tro mig, fick se det varje dag förut....



Nu tror jag att jag börjar tappa tråden, men jag väll ändå säga att jag ser upp till ditt sätt att rida & första din häst(ert, ni båda är grymt duktiga) för du vet var gränserna går mellan att vara dum & att göra fel. En häst har många viljor, & även många har starka personligheter. Alla hästar är olika. Jag vill tacka er för eran blogg. För erat sätt att se på era hästar har ändrat synen på min & på de i min omgivning. Jag ser på hästar som mänskliga individer. Skillnader finns,såklart, men du förstår hur jag menar. Man måste kunna se skillnad när bestraffning ska vara för att vara dum och på att göra fel. Och med bestraffning menar jag inte med att man ska slå in vett i hästens huvud utan att bestämt visa " det är jag som bestämmer". Att era hästar har förtroende för er är ju inte konstigt, ni behandlar dem så som man vill behandlad. Man litar ju inte på någon som bankar in vett i en & tvingar en att gå si & så för att den dummar sig lite & gör fel. Man kan inte banka in vett i en elev som inte vill jobba i skolan, man hjälper, försöker hitta problemet & löser det. Så gör man med hästar med, i stort sett, & jag tycker att ni visar skit bra tecken på det! Tack så hemskt mycket för det, det kallar jag att vara en förebild!

2011-01-16 @ 22:47:15
URL: http://lovisaarnegard.blogg.se/
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Så vackert! Jag blev nästan lite tårögd, man verkligen ser vilket fantastiskt vänskapsband ni har. :o)

2011-01-17 @ 11:11:13
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Josefin

Åh, man blir nästan tårögd av att se filmen. Ni verkar ha ett så fint förtroende för varandra, jätte mysigt! :)

Undrar även vad låten i filmen heter, den var riktigt fin :)

2011-01-17 @ 13:05:23
URL: http://josefinstroberg.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Han är sååå himla fin, musklig och fin :D

Ni verkar ha jätte bra relation, så som alla vill ja med sin häst <3<3

Älskar er blogg!

2011-01-17 @ 20:09:35
URL: http://loviisaslife.blogg.se/
Postat av: MollyBoB

Jättefin video, verkligen! :D Blev lite rörd. :')

Men, ska jag vara ärlig, jag har aldrig haft en häst lös som INTE har följt mig, stannat när jag stannat, flyttat sig när jag gått emot bakdelen, stannat när jag gjort "stopptecken" och så vidare.

Men det är klart att det är som du säger, det handlar om uppskattning! :D

2011-01-18 @ 13:34:24
URL: http://MollyBoB.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0