Fokus rätt!

"Vad tycker ni om ryttare som enligt andras ögon(smaken är som baken iofs..)men enligt endel, är för långa för sin ponnyer men de väger inte för mycket och ponnyn har inte ont av det...Om de inte tävlar höga klasser, utan bara på lokal nivå.."

Vet du vad?
Jag tycker ingenting alls. Handlar det om andra och att det är DU som tycker och undrar - då föreslår jag att andas lugnt, tänka om och fundera på vart du egentligen vill lägga DIN energi och fokus. Inte på hur långa andra är på sina ponnyer hoppas jag? Tänk om tänk rätt, det hjälper varken dig eller personen ifråga att att spekulera i vad som är rätt och fel.

Handlar det om att andra utsatt dig för påhopp pga din längd och du nu vill veta våran åsikt så kan jag bara säga;
Känns det bra för dig? Får ni dom resultat ni är värda och borde ha? Tycker en person du verkligen litar på som kan sin sak /t.ex tränare) att det fungerar? Jamen dåså! SKIT i andra och alla deras åsikter, du gräver ner dig i deras fällor om du ska spekulera i det alla runt om dig tycker och tänker. Människor kan i många fall kasta ur sig saker med starka och jobbiga känslor döljda i bakrunden - t.ex avundsjuka, missnöje med sig själva, dålig självkänsla osv osv. Förlita dig på en kunnig tränare DU tycker om, och strunta fullständigt i resten - tills du är mogen och såpass stark att du kan skaka av dig det  som inte stämmer och ta folks påhopp och åsikter med en nypa salt.

Hästsporten är FULL med människor som är snabba och vassa i käften, skinn på näsan och fokus på dig själv - oavsett situation!




Kommentarer
Postat av: linnea - En ponny ryttare

bra svar på frågan Linn!! :D

2011-01-19 @ 07:35:01
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jätte bra och vettigt svar som ALLTID! Tummen upp!:D

2011-01-19 @ 09:34:20
Postat av: cecilia

tack för inlägget <3

2011-01-19 @ 09:39:38
Postat av: Linnéa

Mjo nog har man blivit utsatt för en och annan som kollat snett på en och viskat lite när man kommit in på hoppbanan med ett kallblod. Men dom flesta blir stumma och tappar hakan då han hoppar bättre än dom flesta halvblod ^_^ hihi

Men precis som du säger sköt dig själv och skit i andra, hur dom ser ut eller tycker om dig =)

2011-01-19 @ 10:49:46
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bra skrivet! det finns tyvärr fullt med hästmänniskor som tycker och tänker lite för mycket..

2011-01-19 @ 17:34:39
Postat av: Joanna

Om någon stör sig på dig, är det inte du som har problem!



Bra skrivet :)

2011-01-19 @ 18:15:23
Postat av: Ebba

Bra skrivet Linn!

Förresten undrar jag en sak som inte har med texten att göra, var har du köpt det rosa schabraket och luvan du har på bilden i det här inlägget? Letar nämligen efter ett fint rosa set till min pålle :)

Kram<3

2011-01-19 @ 18:37:10
Postat av: Emmy

Hej!

Åhh, gud vad jag beundrar dej linn!

Du e helt sjukt grym både inom ridningen men

också som person, du har alltid klocka åsikter och bra svar osv! :D

Men iaf, eftersom att du e bra på pepptalk oså..

Jag letar ponny och har nyss hittat min absoluta drömponny som skulle komma när som helst.

MEN hon gick inte igenom besktingen och hon behövde boxvila oså och då ville vi inte riskera att få hem en skadad ponny som inte går att tävla kanske ?

Är just nu sjukt depp och det känns som att jag aldrig kommer hitta min drömponny igen,, har redan varit med om att behöva lämna tillbaka min ögonsten pga att han inte kunde gå med dom andra hästarna i stallet och hade haft mycket skador osv.

Det tar kål på mej och det känns som att jag aldrig kmr komma igång på riktigt med hästarna igen,,

snälla pepptalk av dej, skulle faktiskt vara till stor nytta att få så klocka råd av just DEJ! :D

Mvh



Svara gääääääärna i ett inlägg, eller så mejlar av dej sen :) <3<3<3<3

2011-01-19 @ 20:35:08
URL: http://young-rider.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0