Dags för ridning!

Just nu är klockan halv fyra och jag är i full gång med första hästen för dagen - tidsinställt inlägg alltså!

Börjar dagens ridpass med en ungponny som är i sommras riden i skritt, trav och galopp. Nu är det dags för igång sättning och jag ska även få äran att hoppa in den här ponnyn! Mycket roligt :D Vet inte mer om den en att det är en D-ponny på fem år. Sent tagen med andra ord, men mamma hade sett den här om dagen och tyckte den var superfin!

Efter det blir det Winnetoo som ska få sig en genomkörare i dressyr, en ordentlig sådan för min pigga buse till ponny! Räknar med ett pass på ca 1,5 timmar där mycket galopp jobb och lösgörande rörelser ska läggas mest vikt i.

Efter det ska jag försöka hinna med Max som också behöver ett pass i manegen, dock inte säkert att jag får ihop min dag så att jag hinner med honom.. Har en hel del andra saker att sköta, och han är ju Majas ponny så jag rider honom för henne lite ibland bara. Alltså är det ingenting han lider utav, ifall jag inte hinner med honom just den dagen då vi planerat :)

Vi hörs mer sedan, men nu vet ni vad mina närmsta uppgifter den här dagen är ;)


Aww, fina 4-åringen Jardis som jag red på 4-års testet "kvalitéen" 2010


Kommentarer
Postat av: Linn

Var det i nossebro du visade upp den? :)

2011-01-27 @ 11:17:43
URL: http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0