Dagens ridpass

Janicia -
Det var ett tag sedan jag red den här ponnyn nu, stor förändring sedan sist :)
Raka motsatsen till Winnetoo, men supertrevlig ponny! Jobbade med förvänd galopp inåtställd för att hon skulle släppa efter lite vilket hon svarade på direkt, mycket skänkelvikningar osv. Lösgörande pass helt enkelt!
Gammal sommarbild på oss
Winnetoo -
Han är lite små kaxig i handen för tillfället, ska be en veterinär kolla honom i munnen. Mycket möjligt att det är lite stök i munnen på honom med tanke på hans unga ålder fortsatt. Men det kan vara att han är lite extra laddad nu med :)
Även han fick gå mycket förvänd galopp vilket är en superduper övning när han är sådär het och stuttsig, han kommer helt av sig med allt bus och börjar koncentrera sig istället! Även en speciell "båge/skänkelvikning" arbetade jag med i traven vilket får honom väldigt eftergiven och fin :)
Båda hästarna skötte sig jättebra och jag fick ut det jag ville med bägge passen - gött!

Kommentarer
Postat av: sofia

kan ni inte lägga upp de riktiga svaren på frågestunden? :)

2011-01-02 @ 17:05:56
Postat av: nathalie

vad är förvänd galopp ? är det när hästen/ponnyn går i "fel" galopp? :p

2011-01-02 @ 18:41:21
Postat av: madde

inte för att klaga på din ridning på något sätt men jag gjorde också det felet förut. att rida en häst inåtställd i förvänd galopp brukar få hästar att "lossna" men det är bland det värsta man kan göra :( det är en väldigt onaturlig rörelse för hästens skelett och kan leda till skador...bara så inget händer liksom! kanonblogg :D

2011-01-02 @ 19:09:15
Postat av: Linn Olsson

Madde: I lagom mängd på rätt sätt är det väldigt lösgörande :) Allt blir farligt när det görs på felaktikt sätt i för stor mängd.



//Linn

2011-01-02 @ 19:37:04
URL: http://teamsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0