År 2010

Nu lägger jag skit året 2010 bakom mig, det är ett färdigt kapitel i mitt liv - nu blickar jag framåt.

Men visst har det hänt bra och värdefulla saker i mitt liv under 2010. Saker som jag mer en gärna tar med mig in i 2011 och saker som jag alltid kommer komma ihåg lite extra..

Något jag alltid kommer minnas och ta med mig är hur många nya människor jag lärt känna, och kommit riktigt nära. Unga som äldre, verkligen grymt mycket värdefulla människor som har betytt hur mycket som helst för mig. Ja, alltså, 2010 är nog året jag knytit mest nya kontakter med människor runt om mig.



2010 är också ett år där jag verkligen lärt känna mig själv, genom riktiga bryt fick jag inse att jag är nog inte så stark som jag ibland lurar mig att jag är. Jag är inte superwoman och klarar inte allting helt på egen hand ärligt talat. Även om vägen att lära känna mig själv varit tuff och det har medföljt många jobbiga situationer så är jag glad för allt det här, verkligen. Nu kan jag bearbeta det som hänt och jag kan bygga upp en säkerhet hos mig själv som jag inte hade kunnat om jag inte genomgått allt det jag gjort.



Mitt 2010 började i KAOS efter en fruktansvärd händelse och det kaoset följde med mig ett bra tag in på året. Hela vårterminen i 8:an var en tuff tid för mig och det drabbade allt i min vardag. Men genom den perioden lärde jag känna mig själv väldigt väl, lärde känna mina svagheter och lärde mig att acceptera att allt blir inte som man tänkt sig - nästan ingenting blir som man har tänkt sig. Ibland händer det saker som är orättvisa, saker som man inte orkar öppna munnen om även om det kanske vore bättre egentligen? Vem vet. I alla fall så kände jag mig starkare en någonsin när jag mot alla odds tog mig upp på mina två ben igen, på egen hand. Det var jobbigt den tiden, inget snack om saken - men det kommer alltid något gott ur det onda.

Hästarna då?
Mentalt & resultat mässigt har det varit ett super år!
Visst motgångar, visst tuffa perioder och allt det där. Men ändå, framförallt med Winnetoo - där har det blivit en ENORM skillnad! På mig, på honom, på oss och på VÅRAN känsla! Vi har tävlat tävlingar vi aldrig kunnat tro för ett år sedan och vi har dessutom lämnat grymma resultat ifrån oss där! Vi är ett team nu och jobbar mot våra drömmar och mål tillsammans..



Mycket hästar har cirkulerat i mitt liv under det här året. Alla har satt sina spår och avtryck hos mig..
Det har varit jobbigt att skiljas och gå vidare, ibland mot min vilja - då har det varit tufft en tid. Men som sagt, man tar sig igenom det mesta och ur det onda kommer alltid något gott :)








Annars då?
Tjaaa, jag har testat alla olika hårfärger som går typ - bara det liksom! haha







Förövrigt har vi haft jäkligt KUL hela tiden. Mycket party och roligheter!
Ett år med ständigt fullt schema skulle jag vilja säga, med fest, kompisar, hästar, gym, skola och allt det där. Men mycket värda kvällar framförallt, riktigt party år!:D


Att det här året ändå klassas som ett skit år beror mycket på start och början på det.. Dom två mest jobbiga tiderna i mitt liv har varit i början utav 2010 och nu i slutet. Ingenting är uppklarat ännu och en hel del jobbigheter förföljer mig in i 2011 tyvärr. Men jag kan inte göra något åt det, det är det absolut värsta. Men äsch, keep smiling - ALLT löser sig förr eller senare!

Nu satsar jag fullt ut på ett GRYMT 2011 och hoppas att ni hänger med mig och Sofia?!






Kommentarer
Postat av: Jorunn

Älskar hårfärgen du har då du har den lurviga luvan på dej!(; Så himla najjjss, skulle såå gärna vilja färga mitt hår så!

Men jag undrar, är du naturligt blond eller?(:

2011-01-01 @ 16:56:09
URL: http://milkyshine.devote.se
Postat av: Linn Olsson

Jorunn: Ja, den är härlig!:D Men den är redigt jobbig att hålla så, den där perfekta gränsen mellan röd och brun liksom.



Ja, jag är naturligt blond. :)



//Linn

2011-01-01 @ 17:21:26
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Amanda Salfjord -

Hej, vad var det som hände i början av 2010, förstår om du inte vill dela med dig av det.

2011-01-01 @ 18:19:13
URL: http://amazoon.blogg.se/
Postat av: sofia

Den tredje "hårfärgs bilden", den färgen var sjukt fin på dej! =D

2011-01-01 @ 18:44:26
Postat av: charlotte

hej.. fin blogg,, följde den mycket när jag låg inlagd,,men börjar bli bättre nu.men de mycket som e svårt,,



följ med på min resa



från hjärnblödningen o rullatorn tillbaka till livet som tävlingsfrisör..



o gott nytt år,,



kärlek till dig

2011-01-01 @ 18:44:28
URL: http://amazinglotta.blogg.se/
Postat av: Sanna Olsson

klart vi följer er!!:D

2011-01-01 @ 19:23:03
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken fin blogg ni har!! :)

2011-01-01 @ 20:03:25
Postat av: eelin'

hihihi, linn! jag måste bara säga det, du är så sjukt jävla söt! lika bra på varenda bild!

hahhahha ;D

2011-01-01 @ 23:49:52
Postat av: Emma

vilken häst är det julia lindgren har fotat? den var väl till salu förut?

älskar eran blogg!

2011-01-01 @ 23:51:02
Postat av: Natalie

Jag har skrivit lite om dig på bloggen :D



Kram

2011-01-02 @ 00:02:01
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/
Postat av: michaela

vilken hårfärg trivs du bäst i ?

du var jätte fin i mörkbrunt tkr jag :)

2011-01-02 @ 15:31:14
URL: http://viljaochmatte.blogg.se/
Postat av: Louise

var har du köpt den oranga outfiten, den var megasnygg! :D

2011-01-03 @ 00:31:15
URL: http://pudelflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0