8 saker ni inte visste om mig som ryttare & mina hästar

Kör på Sofias super roliga idé! Ni måste ju få från oss båda liksom..
Jag toppar dock med tio saker! ;)

Jag och Winnetoo hade nästan inte en ända framgång under vårat första ÅR tillsammans. Vi kom inte överens och jag fick MYCKET skit kastat på mig och honom över internet och även på tävlingar - det var nära många gånger att jag gav upp och ville sälja! Tack och lov att jag följde min egen magkänsla i tron på min oslipade diamant..



♦ Jag har bara varit nervös på tävling 3-4 gånger under alla år som tävlingsryttare! Är nästan ALDRIG nervös. En av gångerna var debuten MSV:B för jag var så rädd att "sabba" för Winnie imed att han alltid ställer upp. Dom andra gångerna har det varit vuxna föräldrar som stressat sönder mig, tills jag blivit totalt förstörd och super nervös inför min start - framförallt på Winnie, tyvärr.

♦ Jag hade gjort ALLT för att få tillbaka min gamla, avlivade D-ponny Gravenvelds Miranda. Ponnyn som betytt mest för mig genom mitt liv..


♦ Jag var höjdrädd fram tills jag fick Miranda. Tyckte innan det att 1-110cm var högt medans jag nu är totalt orädd och kan styra på precis vad som helst på vem som helst. Allt går, förstår ni!

Man behöver bara en schysst kompis som kan övertala en, om att man faktiskt kan!

Winnetoo är den finaste hästen jag suttit på någongång - på alla plan.
Nog en utav dom finaste hästarna jag kommer få sitta på också, i den bemärkelsen.


♦ Jag har inte bestämt mig helt för om jag ska ha storhäst...eller inte.

♦ Sålänge jag tävlar och rider, ska jag vara medlem i SHRF (stenungsunds hoppryttarförening) för att det är den helt klart bästa klubben enligt mig. Grym sammanhållning och sjukt härligt folk!


Det var nära att Silvia avlivades innan hon kom till oss..


Kommentarer
Postat av: emma

Men jag tänkte på det, vad menar du med kanske inte ska ha storhäst? Menar du att du ska sluta rida efter Winnie?

I ett annat inlägg rätt nyligen sa ju du att du ska sälja Winnie om något år eller var det var och satsa allt vad du har på ridningen, det lärt bara så självklart i det inlägget. Är det inte det längre?

2011-01-19 @ 22:23:28
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: emma

Jag är också medlem i SHRF :)

2011-01-19 @ 22:24:09
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Några tips för att skippa nerovisteten på en tävling? Hur tänker å resonerar du? Nervositeten förstör så himla mycket för mig när jag egentligen inte vet varför jag är nervös...

2011-01-19 @ 22:29:54
Postat av: jenny ;)

Håller med dig till 10 000 % att shrf är den bästa klubben! :D Gulligt kort på oss alla efter björne träningen ;)

2011-01-19 @ 22:37:17
URL: http://jennyochlinnea.blogg.se/
Postat av: Marie Nylund

Jag hoppas att du verkligen inte slutar rida! Du är för duktig för det! Hoppas att man får se dig tävla stor häst i framtiden! :)

2011-01-19 @ 22:49:56
Postat av: Sanna Olsson

Får man sno den här iden? :P

2011-01-19 @ 22:53:09
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Siri

vad hände med miranda?.. :(

2011-01-19 @ 22:55:52
URL: http://sirran.webblogg.se/
Postat av: linnea - En ponny ryttare

De hära med att du var så rädd att förstöra för Winnie inför MSV B...Asså i den situationen är jag i nu. Jag blev tillfrågad att starta i Division | i år igen och jag har haft min häst sedan 7 November. Han hoppar verkligen allt jag styr på och spelar ingen roll hur man kommer på hindret, han ska över helt enkelt. Men nu efter vinter uppehållet tycker jag att 80 cm är högt..Asså jag säger till mig själv att jag inte ser avstånd men jag har ju känslan så varför använder jag inte den? Men asså jag är så jävla rädd att förstöra för Challe liksom..Vill inte förstöra honoms självförtroende. Problemet är inte att jag inte litar på honom utan jag litar otroligt mycket på honom, men jag kan inte erkänna att jag inte litar på mig själv..Behöver hjälp. Vet varken hur jag ska tänka eller rida :$

2011-01-21 @ 18:28:33
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0