Gästbloggning, Julia Tenland

Hallå nu ska faktiskt en skåning gästblogga här. Kul med lite omväxling i allt detta göteborgarsnack. Det är hos mig som Linn och Sofia har bott inatt. Dom har faktiskt varit snälla, så jag har inget att klaga på faktiskt. Dom är så välkommna tbx om dom vill ;)

Mitt namn är Julia Tenland, jag är 16 år och bor i Höllviken. Så jag tävlar alltså för Lillhagens Ridklubb. Just nu har jag två hästar hemma i mitt rosa stall. En storhäst som heter PJ Robin och en 4 årig d-ponny som jag lånar. Innan hade jag en cponny också men han såldes för ett par veckor sen upp till göteborg typ, ET Cloudy heter han.

Med mina hästar tävlar jag bara i hoppning men på lite blandade nivåer. Med cponnyn tävlade jag upp till nationell MsvB och med min storhäst ligger jag på 110-115 nivåer just nu. Har bara tävlat honom en gång nu på senaste. Dressyr har jag faktiskt aldrig ens testat att tävla. Känner inte att jag riktigt har intresset. Men att tävla är nog något av det roligaste jag vet. För mig är det som moroten och belöningen för allt slit man lägger ner i veckorna. Där får man bevis och utvärdering på om man lyckats med ridningen i veckan. Plus att man träffar massa vänner. I like.


Min storhäst Bubblan, har jag fått ta över från min syster som slutat rida. Hon köpte honom som 4åring och har utbildat honom själv. Hon lyckades kvala honom till Breeders Trophy för 5åringar och tog sig till final där. Men nu är det alltså jag som har honom och har hittils kommit ut på en tävling, som gick väldigt bra! Ett nerslag i 100, och sedan en 2a plats i 110. Så det känns som att vi kommer få en fin tid ihop.

De som har sett Bubblan hoppa, kan intyga att han är rätt speciell. Han har det där lilla extra. Jag är så otroligt lyckligt lottad att få chansen att rida en sån häst. Han har lite egen vilja dock, ridhus och paddockar är inte alltför roliga om det inte finns hinder, då segar han till sig rejält och tycker det är tråkigt. Men såfort det kommer fram ett hinder, blir han  som förbytt. Pigg och alert, verkligen underbar!

Nej nu får det vara sluttjatat för min del, för jag vet ändå inte vad mer jag ska skriva. Ni får ha det bra.
Min blogg hittar ni på    http://ridestyle.blogg.se

// Julia Tenland


Kommentarer
Postat av: Martina - HÄSTBLOGG :D

Fin fina hästar :)



Kika gärna in på bloggen, HISS och DISS gällande NH.

2011-02-06 @ 15:02:02
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: Freja och Malin

Hej! Vi undrar några saker som vi jättegärna vill ha svar på:



1. Har ni några tips på bra och roliga ridövningar för att få sin häst lösgjord?

2. Har ni några tips på hur man kan få sin blogg känd?

3. Hur ser era drömhästar ut?

4. Om ni skulle sälja era hästar nu, ungefär hur mycket skulle de kosta?

5. På en vecka, vad brukar ni göra för olika saker med era hästar då? Alltså i ridning.

6. Vad tycker ni om pessoabettet?

7. Hur brukar ni förbereda er inför en tävling?

8. Vilka bloggar brukar ni läsa? Kan ni inte göra ett inlägg om det? (Om ni inte redan har gjort det).

9. Vad tycker ni om dressyrmupparna.blogg.se, och ztreliin.blogg.se?

10. Hur gammal var ni när ni tävlade första gången?



Vi skulle bli jätteglada om ni ville svara på dehär frågorna.

Eran blogg är superbra och vi kollar den jätteofta! :D

2011-02-06 @ 16:54:40
URL: http://frejaochmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0