Tisdag

Hej på er!
Tisdag idag, har en hel del att stå i faktiskt. Ska börja med att rida Max, sedan hoppträningen med Winnie och efter det ska jag rida lilla sessan Wilma! Trevliga & riktigt roliga ponnyer allihopa, så jag får bita ihop och rida ordentligt och bra idag igen känner jag.



Har även två viktiga prov i slutet av den här veckan, så ni får ha lite överséende med min uppdatering just för tillfället.

Btw satt jag precis och läste igenom era svar med, och dom flesta pekar mot magkatarr. TACK för hjälpen, ska gå till skolsyster imorgon och diskuttera med henne och ta upp att jag då anar att det kan vara magkatarr/magsår. Hoppas det är det nästan, för då går det ju enkelt att bota - tror jag i alla fall? Jaja, allting löser väl sig till slut ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så fin är han, ni har gjort ett så himmla bra arbete tillsammans! :D

2011-02-08 @ 19:55:41
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har haft magkatarr i 4 år snart, det är inget du kan bota om du en gång fått det. Du kan förebygga så de inte blir värre och går över till magsår. Men magkatarr uppkommer av stress. Som gå över till magont. Så mitt tips till dig och se över din vardag, jag var tvungen att ändra min helt. Tyvär går hälsan före vardagen. Tänk på att stressa mindre

2011-02-08 @ 20:48:02
Postat av: Jessie

hej Linn

Jag var ock provred en ponny i ditt ridhus i söndags, Aida! :D

Hade ingen aning att du bodde ute på tjörn ? :O trodde du bodde i stenungsund! x)

Har förresten en film från när jag rider där på bloggen!



Jessie

2011-02-08 @ 21:05:32
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: caroline

det försvinner inte :(

2011-02-08 @ 22:00:43
URL: http://caarolineliljenberg.blogg.se/
Postat av: jennie

jag har också det, och det gör så jälka ont. jag fick reda på det för typ 3 ddgr sedan och fick åka till akuten två nätter i rad för att jag inte klarade av smärtan. Det man ska tänka på är att inte stressa, inte oroa sig - vilket e svårt för mig då jag alltid vill vara bäst i skolan, vara till lags, osv. Men jag har förstått för länge sedan(genom att läsa dina inlägg) att du är nästan likadan, du vill ha höga betyg, du satsar stort i ridnignen, vilket jag förstår, eftersom du är en förbannat duktig hästmänniska, men stressa inte, coola ner;) i mitt fall så måste jag sluta stressa mig, men inte rida mindre - för när jag är hos hästen min så är jag oftast gla, och bekymmerlös. men jag har inga tävlingskrav som du, så du kanske är stressad pga av det? iaf, så kanske du skulle (exempelvis) bara ta det lungt ibland, och njuta! ät jämnt, menas med att typ inte lura magen att ibland att jättelite & ibland mke, utan ät jämnt.

Kanske ska du bara rida många hästar när du har lov? Och när det e skola bara satsa på din egna Winnetoo ? , bara ger en massa förslag här nu, förlåt jag vet inte om du tar illa upp, det är bara för att jag önskar ingen den smärtan jag fick, OCH som ,man får pga av STRESS.



btw. förstår fortfarande inte varflör du ska sälja Winnetoo(ta det som en komplimang, hackar verkligen inte på dej nu) förallt är perfekt, kemin & kärleken, även storleken. Han är den perfekt ponny som bär upp din längd(okej så lång e du inte) på vissa bilder ser du nästan liten ut på honom, hihi^^ det är det många jag känner som tkr:)

& en sak, Linn jag beundrar dig verkligen, du har en sunt tänkande, både om hästar & allmänt. ett tag trodde jag att alla tävlingsryttare slog sina hästar, lät dom gå i hagar som inte e större än en box(många jag känner gör så-tyvärr!) och inte lät dom få vara det dom är HÄSTAR. forskare har ju tom, bevisat att en häst som stått i box nästan hela sitt liv reagerar ändå som en "vildhäst" när vi släpper ut den, ex - betar 16 h om dan som en frisk häst ska, osv och ändå går det inte in i folks huvuden, att det är OK att låta dom vara ute. Man ser ju hur olyckliga dom är i minirutorna.. Du har ett sunt tänkande och jag beundrar det!



Jag beundrar även vilken förebild du är för andra! & det är jätte viktigt, viktigare än vad vissa tror, för vad andra tänker&tycker påverkar andra!



Linn du är supersöt & jag rekomenderar er blogg till alla jag känner ! :)

2011-02-10 @ 14:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0