Rida för känslan

Dagens ridpass kommer vara totalt kravlöst.
Vi ska hoppa, utan några specifika övningar eller höga höjder i den bemärkelsen.

Sånna här pass behöver alla tror jag, men ofta är det just dessa pass man "hoppar över" eller prioriterar bort. Jag ska ha fyra hinder framme varav två oxrar och två räcken, sedan ska jag hoppa - och inte göra det svårare än så! Det ska KÄNNAS bra, det är det ända jag vill få ut med passet idag. Både jag och Winnetoo ska vara nöjda & glada efteråt.



Både jag och Winnetoo har en tendens att ha för mycket i huvudet - så det till slut drabbar oss själva. Vi behöver verkligen sånna här pass, där jag gör mitt bästa och verkligen kan ta mig tid att tänka på sitsen och min inverkan HELA tiden i varje galoppsprång. Ingenting ska lämnas åt slumpen samtidigt som vi ska ha riktigt jäkla roligt bara!

Så nu ska jag byta om och dra ner till min ögonsten för dagens trim ♥



..det kan väl inte gå annat än bra nu när han har massa ny snygg utrustning dessutom? ;)


Kommentarer
Postat av: Martina

Ni måste visa vad ni köpt sen :D

2011-02-27 @ 10:05:55
URL: http://epril.blogg.se/
Postat av: Dafie

Det låter som en bra planering tycker jag; det är viktigt att man inte alltid tänker på att prestera, utan man ska också få ta det lite lugnt.



Jag antar att det är en racesafe-väst? :( Jag måste seriöst köpa en sådan!



Lycka till idag!

2011-02-27 @ 13:14:25
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Linne

Jag är lite inne i en svacka nu med min häst, så jag tänkte på detta inlägg när jag red idag och gjorde exakt så - red bara för att få en bra känsla!



Och då gick det jättebra, när jag för en gång skull släppte alla krav och bara lät det vara. :) Så det var väldigt bra att du skrev detta inlägg haha! :D

2011-02-28 @ 21:36:49
URL: http://partyprincessans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0