Hoppning & uteritt på schemat

Idag ska minst tre hästar ridas, förhoppningsvis hinner jag med en fjärde!
Har precis varit ute och ridit Winnie på en långtur ute i skog och på grusvägar i ca 1,5 timma. Riktigt härligt för oss båda med ett lugnt pass utanför fyra väggar. När vägar och skogar är bra i underlaget brukar jag ha som gräns att rida i paddock/manege max två gånger på raken och sedan då varva det med uteritter. Jag tror det är viktigt för framförallt huvudet på hästarna att få komma ut emellan alla ordentliga träningspass. Håller ni med? :)



Nu ska jag ner med min syster och hennes ponny Max som jag ska hoppa idag. Har faktiskt aldrig hoppat honom innan (vi har inte haft honom så länge..) så det ska bli spännande att få känna på honom!:D

Vi hörs senare, såklart!


Bild på mig och Goldfever efter en seger på Troya Horse Arena!
Saknad och fin ponny det där.. ♥


Kommentarer
Postat av: Josse

vad hände med goldfever ? :)

2011-02-04 @ 15:17:33
Postat av: Sara

Kan ni inte filma? :D

2011-02-04 @ 15:42:39
Postat av: sara

hej läste på toppriders blogg att man inte längre får tävla med animo kavaj för att loggan på armen är för stor stämmer detta?

2011-02-04 @ 15:49:29
Postat av: Josefine

Hej :)



Vad är det du heter på bdb igen :D

Jag hade gjort en vänförfrågan men så tänkte jag att du nog inte svarade på sånt så skulle jag ta bort dej och lägga till dej att jag bevaka dej. Men när jag sökte på ditt namn kom det inte upp något, så om du kanske hade ändrat eller nåt, för du hette väl

@schalalaaolsson innan på din hästbdb :)?

2011-02-04 @ 19:15:21
URL: http://teamhorse.blogspot.com
Postat av: Anonym

absolut håller jag med om att dom ska ridas ut ofta!

ridhuset finns ju för vår skull;) samma sak med hagarna, tycker det är djurplågeri med stall som bara har hagar med grus och inte större yta än en box.... usch .

2011-02-04 @ 19:41:09
URL: http://rebeckananni.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Sjukt snygg den där goldfever - vart är han nu?

2011-02-04 @ 20:43:52
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad hände med Goldfever?

2011-02-04 @ 20:58:32
Postat av: Nathalie

Har en fråga till dig och Sofia..

Då jag har råkat ut för en aggressiv häst (d-ponny) som jag skulle ha på foder/vidare utbildning för även senare köp om allt kändes bra, men det gjorde det tyvärr inte..

Så jag undrar om ni kan rekommendera någon som ni vet/känner som har en snäll, pigg d-ponny som dom skulle kunna låna ut för även senare köp?



Jätte tacksam för svar! :)

2011-02-04 @ 21:15:46
Postat av: Anna-Klara

Håller med!

Jag rider min häst högst två gånger i veckan på ridbanan. Men han är bara 5 år också, man kan ju alltid rida dressyr i skogen också. Och det tycker nog hästen är roligare. :)

2011-02-04 @ 21:23:46
URL: http://hallingstrom.blogg.se/
Postat av: Natalie

goldfever e så himla fin <3

2011-02-04 @ 21:38:29
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0