Hästmänniskor

Det är så roligt att människor kan ha så mycket tankar, åsikter och vara så enormt avundsjuka egentligen.. Som person kan jag vara snabb i käften i vissa lägen, råka säga lite för mycket vad jag tycker och tänker om saker, men även vara ödmjuk och acceptera andra människor, vilket är en väldigt viktig term.

Just inom bloggvärlden ska man få hålla uppe sin mask, och provosion är inte ovanligt.  Speciellt inte bland de större bloggarna. Hej Kissie.. Även vi har provoserat, fast i ganska små mängder och i lagom nivå. Nog skulle vi kunna ta till lite mer i hårdhanskarna för att skaka våra läsare, men det har väl helt enkelt inte blivit av. Förutom lite småkaxiga inlägg ibland, vilket givetvis är menat för att få lite fler reaktioner. Man får spela smart om man vill komma någonstans..

Men jag tycker också att man ska stå för sina åsikter och tankar - och kunna accepteras av andra för det. Varför klanka ner på någon för att denne tycker något annat? Bra fråga.

Något som slog mig förut är det här med bråk.. avundsjuka.. det är faktiskt riktigt underhållande att se andra bloggerskor bråka! Det kan vara så små saker, som ett kopiat, orättvisa bilder, besökarantal eller dryghet. Frågan är vad man vinner på det i längden? Kanske en del besök, men knappast en posetiv bild på dessa bloggare? Vad vet jag, jag har inte riktigt testat gränserna så långt.. än ;) Har under morgonen kikat runt på en del bloggar och fått mig riktiga skratt!

Hästvärlden är värst ska ni veta, för alla hästfolk är grymma och kan allt! Ni ska bara se hur bra te x. Anonym är på att kommentera en bild som hon/han inte vet en femma om när den är tagen, hur hästen var den dagen, vem som fotade bilden, till vilken anledning bilden fotades, och är då snabb och vill ju givetvis påpeka om hur ryttaren rider hästen bakom lod, att hjälmen sitter på sne, att hon har skruvat lite för mycket på ena baklindan, och så vidare. Jag har aldrig kommit på vem hon/han är, men denne finns överallt hela tiden... (skämt åtsido) Känner ni igen det här?

Hästmänniskor är en sort för sig, och vi alla som lever i denna atmosfär är ett gäng envisa åsnor - men med ett jävla anamma, det är kanske därför vi inte ger upp i första taget? Så ett halvt cred till oss hästmänniskor, men med ett tips att ha med i bakhuvudet är att tänka ett steg längre!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Ja guud, det är så himla jobbigt när folk kommenterar på bloggen ibland, speciellt bilder på när man rider. Det värsta är ju att man tar åt sig ibland när de skriver något negativt - trots att man inte borde det.

Det kan ju vara sånna småsaker som att på en bild barbacka doppar man tån, och så kommenterar någon drygt det. Bara för att det ser ut så på en bild så behöver det inte ha gått så hela passet. Man kanske bara tyckte att bilden var fin för övrigt.

Håller med om att Anonym är riktigt jobbig ^^

2011-02-21 @ 13:02:29
URL: http://misselfa.blogg.se/
Postat av: malin

Så sant sofia! Kollar man igenom kommentarer på folks ridbilder är det verkligen som att folket letar fel att påpeka. När man är jättenöjd över en ritt och lägger upp film letar ungarna(nu ska jag inte dra alla över en kant, men gissar på att det oftast är avundsjuka ungar som tror de kan allt som kommenterar de där spydliga kommentarerna. finns ju såklart undantag!) upp det "sämsta" ögonblicket i filmen och slänger ur sig något om det osv.



De flesta läsare ser nog upp och skriver positiva och/eller trevligt formulerad kommentar till sånna som er, som är duktiga och i de flesta fall(gissar jag på?) äldre. Men sen lyckas det alltid komma någon avundsjuk människa med dålig kritik som de säger på ett idiotiskt sätt.



Varför inte bara vara glad för någon annans skull om hon/han skulle lyckas bra på en tävling, en träning eller med bloggkarriären, eller i alla fall framföra kritiken på ett trevligt sätt?



Hur som helst är ni grymma med både hästarna och bloggen!

2011-02-21 @ 13:09:27
URL: http://maallaann.blogg.se/
Postat av: Nina

haha verkligen! Känns som väääääldigt många "knepiga" och "udda" människor drar sig till just hästsporten... =P haha jag med kanske ;P

2011-02-21 @ 14:38:29
URL: http://brahastfakta.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag tror att det är som med många andra sporter, vissa känner sig så mycket bättre när de får klaga på andra. Jag menar som ett exempel så gnälls det väldigt över hockeyspelare och dess prestationer det är nog bara det att vi ryttare har ju faktiskt två "ställen" man kan gnälla på, både hästen och ryttarens prestation.



Dessutom tror jag att avundsjuka är något som spelar in, de som inte har nån egen häst eller bara rider på ridskola sitter och blir avundsjuk, vad är då bättre än att trycka ner "de där snobbarna som tror dom kan allt bara för de har egen häst" lite?



Sen att de som ger sig in i hästvärlden har ett jävlar anamma och är envisa tror jag på. Det är nog något som krävs för att orka med att spendera större delen av sin tid på hästen, både skötsel och ridning plus att det är ju faktiskt ganska många kilo häst med egen vilja som vi ska få att samarbeta med oss..

2011-02-21 @ 17:02:58
URL: http://egnor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0