Godmorgon bloggen!

Tisdag idag och för min del är det tema-dag i skolan hela dagen - superskönt!
Temat är värdegrund och det ska handla mycket om främlingsfientlighet och vi ska även på en föreläsning som hålls utav en f.d nazist. Spännande det där tycker jag, hur man får dem tankarna från första början - och hur man kan leva på att döma andra efter så oerhört eget ovalda grunder, som t.ex hudfärg.

Men likaså att jag aldrig skulle döma någon för hudfärgen så skulle jag inte heller döma den som har en åsikt kring det. Att vara öppen och intressera sig kommer man längre med, tror jag. Det ska i vilket fall som bli riktigt intressant att lyssna på honom! Lärarnas pratstunder kring ämnena brukar vara mindre intressant ;)

Winnetoo ska gå dressyr när jag kommer hem i eftermiddag, lösgöras och ridas igenom. Efter det ska jag självklart ta tag i bloggandet och det kommer dessutom komma upp en tidsinställd "horse flashback's" idag under dagen - så ni får hålla koll!

Ha det bra, så hörs vi lite senare!




Kommentarer
Postat av: Tilda

Vad heter din ridväst? :)

2011-02-23 @ 00:31:51
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0