Det flyter på!

Klockan är mycket och jag är trött, kom nyss upp från stallet faktiskt.. seg som jag är! Hjälpte Emelie att rida igenom sin lillkille Jasper, som i början var lite tjurig och envis av sig, men efter ett tag gav med sig och var riktigt duktig!

Red ett dressyrpass på Tjong idag, han var lite stel i ena bakbenet när jag började, men jag är inte förvånad i och med att han hoppade i fredags en del, och fick stå hela helgen (promenad 20 min i söndags) och går i så tråkiga och små hagar ute när vi är på skolan.. vi jobbade på, och det jag känt av verkade försvinna. Efter att mina kompisar gått in till stallet igen och lämnat mig och Mahjong själv kvar i ridhuset så blev jag lite bättre fokuserad också, och gud vad fin han var idag! Är grymt nöjd över honom. Tränade en del utan stigbyglar ungefär halva passet, med massor av tempoväxlingar i de olika gångarterna, och han svarade riktigt bra på det idag.

Fram imot slutet svävade han på moln, helt ärligt talat så fick han in en sån jäkla rytm, allt kändes så himla lätt och jag behövde inte ha fokus att hålla driv o action varje sekund - han bibehöll en kanontakt och rytm och hade en ärlig o fin framåtbjudning och ett sug på bettet. Underbart säger jag bara, längesen han var såhär fin! Snacka om att det är roligt att sätta igång honom efter vintervilan när det har gått så jäkla bra under den här lilla perioden nu! ♥

Världens finaste kille ♥


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad kul att det gick så himla bra! Ni är så fina tsm :) På tal om fin, gissa vilken vit sagoponny som kom med på top 3 snyggaste hästarna i bloggvärlden? :D http://sheisnea.blogg.se/2011/february/top-3-snyggaste-hastarna-i-bloggvarlden.html

2011-02-08 @ 16:39:42
URL: http://sheisnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0