Resultat a la Genne & Mahjong

Jag förstår inte hur man lyckas att få en för lång tid att bli för kort? Vi var på plats i lite för god tid - vilket resulterade till att jag tappade bort tiden och fick en jättesnabb framridning? Jag är då otrolig.

I vilket fall så är jag på bra humör och nöjd! Kvalitétsmålen är icheckade!

Mahjong var enormt pigg och igång idag, redan när jag skulle knoppa honom på förmiddagen dansade han runt. När vi lastade ur velade han runt, tittade och skrittade mer än gärna ut på en promenad. Han smittar av sig som fasen när han är sån, jag blir så himla glad när han är så "go" så jag blir riktigt taggad och skrattig!

Han var trevlig på framridningen, pigg och glad, behövde knappt driva på honom. Lite stum i munnen men det lossnade hyfsat efter bara en liten stund.

Väl på banan:
Direkt när han kom in så blev han jättefjollig/rädd för blommorna, staketet och domaren.. han vägrade nästan att trava på utan saktade in och "skyggade" i princip. Jag tänkte att okej, vi skrittar förbi här uppe då. (Det var start från banan, så vi hade turen att kunna gå runt inne på banan innan startsignal liksom.) Så jag skrittar förbi 1-2 gånger, travar och tar lite galopp, och han är ju fortfarande överspänd men blir bättre. Kör lite tempo för att få igång honom, och får startsignal. Galopperade upp och gjorde halten, hälsade och skulle fram i trav, slöt om skänklarna och fick resultatet - lätta signaler och han svarar framåt och travar på! Haha, min första tanke i huvudet var "HAN LEVER"! Nej men förstår ni grejen? Han stänger av, dör, RIP hästen ungefär efter första halten ju, och jag får rida som en blådåre för att ens försöka komma runt hela banan. Men nu fick han "go" i sig och blev lite för mycket till och med ibland (lite orolig kontakt och han drar sig ur formen, men hellre för mycket energi och lite glapp än 0 energi, en döende ryttare samt ingen kontakt.) Öppnorna var lite dåliga, rytmen tappades en aning tycker ja.

Så ja, det kändes som om vi hittade tillbaka lite idag - en ruta fram idag alltså! Blir riktigt taggad till årets första nationella som vi åker upp till på Onsdag nu!

Resultatet hade jag redan innan bestämt att inte bry mig om hur det än blir, i och med att jag har en del resultat från domaren som dömde den klassen sen innan och jag inte alls tycker stämmer ihop med ritterna och så vidare ibland. Men vi fick i alla fall 61,84%, 5p från placering. :D (Tyvärr bara 2 placeringar). Så det var ju ändå bra!

[Det var alltså en LA: P1, efterklass i DIV 1. (62% är kval till nationellt, då kanske ni hoppisar som inte förstår er på dressyrklasser och % på högre nivå förstår lite iaf haha! 62 i en P1:a är tex bra medans i en LA:1 inte är spec liksom)]

Kortfattat för er som inte orkar läsa om min lycka:
Nöjd ryttare och pigg häst med delvis lite glapp men framåtbjudning!


De är så söta Spekeröd när de arrangerar tävlingar - de ger den första utanför placering ett "tröstpris". Så jag fick rosett och lite smått endå.. Haha, lilla Mahjongen

Vill ni ha bilder/film?


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad härligt :D <3

2011-04-16 @ 23:55:19
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: sandra

kul att det gick så bra! klart vi vill ha bilder och film! :D

2011-04-17 @ 00:21:48
URL: http://sandralarsson.beldo.se
Postat av: Emily & Mikaela - RYTTARDUON

Massaa bilder! ^^

2011-04-17 @ 08:58:27
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: emma

bilder! :)

2011-04-17 @ 09:37:05
URL: http://eeemmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad kul! :) haha, men lite roligt att linn skrev för någon dag sen att det var fult att ha pannluggen utsläppt om man hade knoppar, och så har du de :p

2011-04-17 @ 10:31:18
Postat av: Anonym

Så söt! Massa bilder och video!

2011-04-17 @ 12:26:25
Postat av: Louise

Väldigt kul att du skriver så exakt hur de gått under tävlingarna :)) kul att läsa!

2011-04-17 @ 16:31:10
URL: http://friisco.blogg.se/
Postat av: Olivia

Va kul att han var pigg! :)

2011-04-17 @ 20:44:14
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Duktiga ni är! :D

2011-04-17 @ 20:47:02
URL: http://www.nogg.se/EnElla
Postat av: Linn Larsson

Såg er men jag våga inte säga hej xD



Grattis ni var jätte fina :)

2011-04-17 @ 23:14:22
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0