Dagens ridpass

Just nu är Winnetoo inne i en träningsperiod där det läggs mycket fokus på konditionen och uthållighetsträning - vilket passar perfekt med tanke på vädret!

Så idag red jag ut i skogen med en tjej i mitt stall, vi var ute i över en timma i en grymt stor skog med hur mycket perfekta stigar och traktorspår som helst! Började med att klättra i backarna, värma upp och komma igång helt enkelt. Efter det blev det arbetsgalopp på stigarna och vägarna, lät honom jobba i en högre form och galoppera med mycket energi. Ett par gånger fick han även springa på snabbare, vilket uppskattades ;)

Jag och Sofia (tjejen jag red med, inte Genne..) byggde upp lite hinder på stigarna och avslutade passet med bara roligheter - hoppa ute i skogen! Superhärligt för både oss och hästarna :)

Jag älskar dessa träningsperioder när man är ute så mycket, åh!




Kommentarer
Postat av: Amanda

Gud vad mysigt. Är så himla härligt ute nu :D:D

2011-04-25 @ 16:58:13
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

hackamore är starkt träns i sig, nästan starkare än bett ibland för om man drar fel/ för hår kan man om man har otur bryta nos benet villket har hänt ganska många... så bett eller inte bett spelar ingen roll båda är lika starka.. det är iaf från min kunskap och flera andras kunskap.

ps Bra blogg

2011-04-25 @ 17:14:08
Postat av: Felizia

Skulle inte du kunna lägga upp en film på när du lindar benen någon gång? :)

2011-04-25 @ 18:54:01
URL: http://allineedisyou.webbogg.se
Postat av: Emelie

Ja det är så skönt att kunna vara ute länge med hästarna och slippa alla tjocka kläder man måst ha under den otroligt långa vintern! :D

2011-04-25 @ 19:30:45
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Izabella

Hejsan, Jätte fin blogg, men nu till min fråga som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp med :) När jag rider ut med min häst är hon bara "tjurig",stark och drar upp huvudet. Har testat maringal och det hjälper men hon drar fortfarande iväg i trav samt galopp. Min fråga är nu vad tycker du jag kan testa för något bett (rider med vanligt tredelat bett)

2011-04-25 @ 21:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0