Dagens ridpass

Red i dressyrsadeln idag igen, duktig hoppryttare! ;)
Winnetoo var lite spänd i ena sidan, ena bogen idag. Försökte rida loss det utan att det skulle bli någon "fight" eller frustration oss i mellan vilket jag tycker att jag lyckades med. Red mycket "öka/minska" volten med höjd innerhand och med benen helt, flyttade honom ut och in från spåret i galoppen och tog även förvänd galopp på volten, extra mycket i motsats varv mot bogen han var spänd i. I slutet av passet var han betydligt mycket mer avslappnad och följsam, så det kändes skönt!

Då jag behövde vara lite tuff på honom i galoppen idag så valde jag att skritta ett varv på den stora ängen brevid paddocken efter arbetet i paddocken och sedan lät jag honom galoppera ett varv i varje varv i lång och låg form i galoppen. Han frustade säkert tio gånger i avskrittningen, så jag tror att han blev lika nöjd som jag till slut^^
Det gäller att kunna läsa av sin häst, ta igenom jobbiga saker men ändå få den med sig - och hålla det goda humöret uppe! :D


Ja, händerna är felvridna på bilden - men bilden är tagen på en millisekund, kom ihåg det ;)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Så fina ni är! :D Kan du inte skriva dagens outfit också ? :DD

2011-04-21 @ 13:42:47
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

lägg ut ridövningar :) !

2011-04-21 @ 14:52:06
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va fina ni är:)

2011-04-21 @ 17:28:48
Postat av: agnes

Jo jag har tänkt på en sak, du byter ju ganska ofta nosgrimma på tränset, finns det någon anledning till det, är det precis som man byter bett? Har ingen direkt erfarenhet av olika nosgrimmor, om man nu ens kallar alla dem där för det, tänkte på om det kanske kan vara som sadlar att man inte skall byta för ofta på hästarna, hålla sig till samma! Men somsagt, har ingen direkt erfarenhet så berätta gärna hur du tänker :)

2011-04-21 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0