Tips till motivation för att få ett putsat träns

Tänkte ge er alla ett tips som funkar väldigt bra för mig, som handlar om putstning.

Jag är urkass på att putsa mina saker osv, gör det i princip aldrig. Men sedan har vi fått lite "plin" på detta i skolan, och tvingas rengöra och smörja utrustningen mera - vilket givetvis faktiskt är bra, då får man tummen ur och gör det liksom.

Men för att få in det som en lätt rutin varje gång efter man har ridit, tycker jag det är jättelätt att:

x Skaffa ett ankare-tränshängare från taket, där man bara hänger upp tränset som man använd när man ridit.
+ +

Sedan en burk med smörja, och i den/i närheten en liten svamp. Har man detta på plats, så blir det jättelätt att snabbt dra av tränset efter varje ridpass, går på 1-2 minuter max, och tränset kommer att hålla sig snyggare och kvalitétsmässigt längre!

I vanliga fall känner man liksom "orka ta fram alla putssaker, ta fram tränset, dela på det, göra iordning och där försvann 5 timmar till", så blir det snabbt och lätt gjort, och som är roligt eftersom att det känns så lätt! Absolut värt att testa, man blir riktigt nöjd på sig själv efteråt att man sköter det också ;)



Kommentarer
Postat av: Sofia - vinn ett Otto Schumacher Pannband

Det där med kroken var faktiskt riktigt smart! Har alltid problem med var jag ska göra av tränset.

2010-11-29 @ 12:36:28
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: Sanna

jättebra med sånna här tips! Upskattas verkligen :D

2010-11-29 @ 13:36:17
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: tove

bra tips :D jag är verkligen jättedålig på att putsa mina saker.. jag tycker det är såå tråkigt!haha

2010-11-29 @ 14:23:49
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA ofta du är så blond och slarvig att du inte tänkt på det innan?

2010-11-29 @ 14:35:03
Postat av: Emily

Jag har en sån krok och precis brevid den är en liten hylla på väggen med alla smörjsaker ^^ Jag putsar alltid tränset efter varje ridpass, det går ju så smidigt :)

2010-11-29 @ 14:41:08
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra med sånnahär tips, även fast man kanske redan visste om det haha ^^

2010-11-29 @ 18:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0