Svar på kommentarer



Bella:
1.
Jo, självklart rider mamma =)
Hon rider Silvia mycket mer en mig just nu till och med. Men det går ju i perioder, ibland rider nästan bara jag. Det har ju lite med tiden och orken att göra helt enkelt.

2. Absolut kan jag också blir frustrerad och förbannad när man har en dålig dag samtidigt som hästen är hysteriskt pigg som mina hästar är då dom har sina dåliga dagar. Vissa blir ju sega medans mina blir ännu hetare. Men å andra sidan så vet jag SÅ väl att det inte tjänar någonting till att bli förbannad - det är djur vi sitter på och det funkar inte alltid. Mest blir jag nog arg på mig själv och inte på hästarna.

Sedan rider jag alltid med det här måttot när någonting inte funkar för mig:
"Där kunskapen tar slut - där tar våldet vid"
KLOCKRENT uttryck som min tränare en gång sa till en tjej som behandlade sin häst riktigt illa under en träning. När man tar ett djupt andetag och tänker igenom VARFÖR det inte funkar när allt går åt pipsvängen kommer jag i alla fall fram till i 99,9 % av fallen att det är jag som är problemet och inte hästen.

3. Jo, det kan jag absolut fixa =) Ska tänka på det mer. Får bara be min kära mamma vara lite tystare då, jag och min kompis höll på att kissa ner oss av skratt efter att hört mammas alla kommentarer och uttryck från tävlingsfilmerna från Trollhättan - svar ja, hon är MYCKET nervös! haha.

:):

Oj, det var en svår fråga.. Det varierar ju hur mycket som helst beroende på vilket ridpass som ska göras.
Men i stallet vill jag MINST ha 30 minuter innan ridpasset för borstning och sadling osv och sedan runt 20 minuter efter passet.




Kommentarer
Postat av: Julia Gustavsson

Sööt bild!:D

2010-11-29 @ 21:07:49
Postat av: Anonym

riktigt bra sagt av din tränare! stämmer 100 % man kan inte slå en häst, för hur ska den förstå att den gör fel då?

2010-11-29 @ 21:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0