Ponnydressyrryttarna i Globen

Tråkigt nog är man ju inte på plats i Globen, skulle varit väldigt kul att se ponnydressyren, hur pollarna sköter sig på en så pass stor bana, och hur tjejerna rider när det väl gäller. Jag tävlar ju själv mot dessa ekipage, så det är verkligen kul att följa deras framgångar!

Min favorit för detta året var Amanda Svanberg på Jarno. Det är inte alls lång tid Amanda har haft honom, och ändå så tar hon sig till globen. Och för att inte tala om vilken sagohäst Jarno är, eller hur?


En bild på Amanda & Jarno från sista kvalet, (Kür) under Lag-SM

Vinnaren blev ju till slut Amalie-Egholm Hebsgaard - Extreme, värdig vinnare det också, stort grattis igen! Tvåa blev Sofia Matteoni - Fighter, trea Marina Mattson - B Capriole, och på hedrande sista och fjärde plats lilla Amanda och Jarno.


Och en bild på Sofia Matteoni - Fighter, också från sista kvalet, (Kür) under Lag-SM

Man blir verkligen glad för deras skull, och speciellt för Amalie som vann! Vilken känsla, vilken underbar merit på ponny! Tänk om man hade dom förutsättningarna, wow säger jag bara! Har även hört att Extreme skall säljas, och Amalie skall gå över till storhäst, sedan vet jag inte om det är samma sak med Mattson, att hon också endast skall rida storhäst nu? Många som försvinner till 2011 det vill säga, alla 92:or utrotas ju också.. Tråkigt men sant!


Vem hade ni som favorit av ponnyekipagen under Globen-küren?
(Om vi nu har några dressyr-intresserade läsare.. hihi)


Kommentarer
Postat av: Saga

Amanda och Jarno är ju sjukt fina, de var nog mina favoriter tror jag, men alla ekipage är verkligen superfina och förtjänade absolut sina platser i Globen!!! :D

2010-11-28 @ 11:56:37
URL: http://sagakullberg.blogg.se/
Postat av: K A R O L I N A

Jag hade extremt många favoriter, men Amanda och Jarno är nog det ekipage som jag tycker extra mycket om. Svårt att bara välja ett ekipage, då alla är riktigt fina och förtjänar verkligen sina platser :D

2010-11-28 @ 12:52:37
URL: http://kaaroliinas.blogg.se/
Postat av: Liz

Håller med dig, Jarno måste väl ändå vara en av de finaste ponnyerna ever? Och denna tjej rider honom verkligen väldigt bra! :D

2010-11-28 @ 13:17:36
Postat av: Bella Tovek

Sofiaaa :D Jag ska snacka med dig, skriv te mig på fb någon gång!



Lätt att det var Lillen (Amanda) och Jarno <3

2010-11-28 @ 13:43:35
URL: http://bellatovek.blogg.se/
Postat av: tove

det hade varit rikigt roligt att vara där och se :)

2010-11-28 @ 19:51:22
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: evelina

Helt klart Amanda & Jarno, så himla fina och duktiga!:)

2010-11-28 @ 20:15:09
URL: http://stallmupparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0