Uppe med tuppen

Sådär, redan uppe och dags att ta tag i dagens första sysslor!

Ska börja med att longera alla tre hästarna idag, kanske att jag provar på lite med repgrimman också. Mamma har lärt sig lite horsemanship övningar med repgrimma så det hade varit kul att testa på - framförallt på Winnie som är så extremt lyhörd och känslig. Ska efter det mocka och fixa allting med foder, vatten osv. Sedan också putsa av all använd utrustning och det där vanliga ni vet =) Mysigt!

Efter det blir det GYMMET. Tjuvstartar redan nu trots att jag egentligen planerat att börja ordenltigt på Jullovet, så både solarie och gym blir det. Idag ska jag träna mycket konditionsträning på bandet och även styrketräning - använda maskinerna för låren. Struntar i den urtrissta crosstr. idag. Visst att man bränner bra på den, men det är så sjukligt tråkigt och jag har för dåligt tålamod för sånt!

Gud vad jag känner mig motiverad till allting igen - SKÖNT!

Tar nog med kameran ut till stallet idag och fotar lite på hästarna och lite ny utrustning osv.
Kom även gärna med inläggs-tips då jag har lite blogg torka om jag ska vara ärlig. Jag VILL verkligen uppdatera bra, men jag vet inte vad jag ska skriva om? hmm..

Kom igen nu och ge mig massa ideer och tips så blir det update när jag kommer hem igen!
Dessutom har jag några tidsinställda inlägg som kommer upp under dagen, så idag blir det BRA update!

Älskar att arbeta med hästarna från marken, speciellt Winnie med tanke på vilken grym respons han ger en :')
Han sänker huvudet och är så enormt lyhörd för minsta lilla, lyssnar på rösten och mina rörelser. På bilden ser ni att han går med sänkt huvud och öronen riktade mot mig. Tror det är super att variera med lite "frihets-dressyr" utöver all träning uppifrån :)


Kommentarer
Postat av: julia

gud vad fin blogg!

2010-12-18 @ 09:35:50
URL: http://julialaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

videobloog, videoblogg där du visar gården osv:)

2010-12-18 @ 09:51:26
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: Emelie (:

Videoblogg när du visar gården, :D

2010-12-18 @ 09:58:08
URL: http://aboutemelie.blogg.se/
Postat av: Angelina

Kan du inte berätta hur du gör när du träbar frihetsdressyr ned hästarna? ;)

2010-12-18 @ 14:03:44
Postat av: Hannah (:

Kan du inte skriva ett inlägg om vad du tycker att man ska ha för "basgrejer" när man skaffar sin första häst? Om du fattar vad jag menar. Vore lite kul att höra dina åsikter :)

2010-12-18 @ 21:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0