Min sadel

Rullar då och då in lite frågor om min sadel, så tänkte att jag kan skriva lite om den och vad jag tycker. =)

Jag har på Winnie och använder den även ibland på Silvia en Prestige Paris hoppsadel.
Superbra sadel om du frågar mig, verkligen. Sådär perfekt "stum-mjuk" som man vill ha en hoppsadel i stoppningen. Väldigt mjuk stoppning för hästen och snygg är den också! Dessutom ligger den grymt bra på mycket olika hästar, vet inte hur många hästar som jag hjälpt till att rida som kunnat ha den ärligt talat.


En annan bra sak jag har till min sadel är Prestiges special designade stigläder, verkligen något jag rekomenderar!


Sjukt snygg design enligt mig som tänker på sånt även på stigläder (utrustnings tönt - jaa!) MEN dessa har även ett praktiskt användningsområde tro det eller ej ;) Hur enkla som helst att uppifrån hästen ändra, går enkelt och snabbt och jag kan till och med sitta och fixa med det inne på en framhoppning på dunder heta Winnie. Man drar ju dom rätt upp och använder sig utav en liten hake som man fäster i dom olika hålen och drar sedan ett stövelskydd över haken. Dom är mycket mer stilla en vanliga stigläder med. Verkligen något jag rekomenderar för er som är ute efter nya!

Finns att beställa hem HÄR för 895:-


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fast sånnadär används jättemycket inom islandshäst. Så tror prestige "snott" idén därifrån ;)

2010-12-21 @ 23:47:31
Postat av: Anonym

den kan ju inte ligga jättebra på alla eller ? eftersom du använder padd ? Har man en sadel som är bra ska den passa utan padd eller andra tillbehör. visst prestige är ett bra märke, därför är den skön! men man ska inte behöva ha padd..

2010-12-22 @ 01:18:19
Postat av: Annie

En grej som ja har märkt med de flesta prestige sadlar är ju, som du säger att dom ligger bra på dom flesta hästarna eftersom dom är så mjuka, men att nästan varenda ryttare får stolsits i den sadeln, verkar nästan som om de e en liten "hopp trend" att skjuta fram vaden o undre delen av benen hahaha, cred till dig för att du har fin sits :D!

2010-12-22 @ 11:24:09
Postat av: Hannah

Är dom som "Wintec" läderna ? :)

2010-12-22 @ 11:35:30
Postat av: Amanda

Om sadeln ligger så bra och har så väldigt mjuk stoppning - varför använder du padd då? (:

2010-12-22 @ 14:27:50
URL: http://whadri.blogg.se/
Postat av: Anonym

har sånna stigläder också, deras läder är så mjuk och fint så då blir det inte fula märken på sadeln under stigläderna!

2010-12-22 @ 16:40:07
Postat av: Joy

Det där är ju islandshäst stigläder, man använder typ bara sådana på islandshästarna.

2010-12-22 @ 23:18:02
URL: http://joyfylking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0