Longering

Hade som lovat med mig kameran ut till stallet idag, dock blev det bara bilder på Winnie. Glömde helt av det sedan och utrustningen han jag inte fota alls tyvärr.

Winnie arbetade som vanligt toppen och var lydig och fin. Såklart pigg, men ändå lydig!


Gulle ponnyn i pyjamas och back on trackisar :')


Nya tränset och ett fullcheek bett använde jag idag. Riktigt bra bett att använda vid longering tycker jag! Stångarna trycker på hästens sida, motsatta sida från den ringen du "drar" i. Tar man ett ledande tygeltag i vänster bettring så trycker höger stång - vilket är helt perfekt vid longering om du longerar med en lina och inte tömkör.







Har också alltid en back on track ryggvärmare på när jag longerar under gjorden.


Kommentarer
Postat av: Linda

Varför använder du så ofta Back on track på honom? Har han "problem" eller är det bara i förebyggande syfte? :)

2010-12-18 @ 18:45:57
URL: http://ljacobsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför har du boots på bakben ?

2010-12-18 @ 19:04:05
Postat av: Ida

Vad är back om track bra för? :) dom han har på första bilden :)

2010-12-18 @ 19:18:53
Postat av: sanna

använder du en halsförlängare där?:)



Kan du inte svara på fårgor i inlägg? :)

2010-12-18 @ 19:26:55
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: nina

Han går verkligen fint när du longerar! Min lilla skrutt gillar inte longering, blir änna stressad =( lite tråkigt men vi tömkör istället och det går bättre ;) Sen så gör vi ibland, mer på sommaren, frihetsdressyr sopm du gör ;D jättekul!

2010-12-19 @ 11:37:17
Postat av: Elin

Tips! :) När du longerar kan du dra linan genom bettringen och sen till sadelgjorden, långt ner på insidan. Bara fäst den genom att dra den under gjorden sen fäster du haken i linan igen. Genom att ha linan fäst såhär så tar du ett korrekt ledande tygeltag genom att ta i linan. Man behöver inget annat bett eller något sånt. Fungerar även om du vill tömköra på volt. :) Kram, trevlig blogg också.

2010-12-21 @ 17:55:23
URL: http://stallvran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0