Hemma från hästarna!

Hej i snöstormen!
Äntligen har jag kommit hem och in i värmen, urskönt! Men fingrarna är typ omöjliga att få varma! Förslag?
Det verkligen vräker ner snö här - och har gjort sedan igår ikväll! Pappa och lillebror står redan på hus-taket och skyfflar ner mängder med snö, helt sanslöst!

Pappa körde mig till stallet för några timmar sedan i alla fall, jag är så pass frisk nu så att jag fasen kan röra på mig. Mina stackars hästar kom in och fick äta lite, och få upp värmen. Det är ju inte kul för stackarna med en så öppen hage, och ilande vind och snö. Gjorde iordning Martijn, broddade för första gången i år (!) Eftersom att de har vilat så länge, så har jag inte behövt sätta i de, hagen är inte isig, och vägen dit har varit kort. Och i skolan så har det inte varit så isigt när jag väl ridit, typ lite småpass i paddocken och några i ridhus, så det är i så fall till och från hagarna i skolan som det behövts, men de går så försiktigt så så det har gått bra. Skönt att slippa ha det i boxen ut ifall något händer också liksom. Men nu är de på på den lilla skiten i alla fall! Givetvis tar jag ut bak-broddarna när jag ridit, eftersom det kan ge en jäkla skada om han skulle kicka mot Mahjong eller annan häst i närheten givetvis.

Blev en liten tur, då det var trots broddar svinhalt, blåste och yrde snö iskallt, och paddocken var superdjup! Det blev en del framskrittande och lite tempo på vägen, men eftersom att det var så halt och han har vilat i några dagar nu så fick det bli lite som det blev helt enkelt. Mahjong fick ta ännu en vilodag - men han får röra på sig imorgon istället.

Hade med kameran till stallet, men tog knappt några bilder, man fick liksom skynda sig att göra allt i snön, och vi ville hem innan vägarna snöade igen. Men några fååååååå söta bilder kan ni väl få se, haha!

Varning för extremt fula ridbilder, och världens snyggaste outfit ;)







Stackarn, hade typ 10 kg snö på ryggen!









Bebis fick öka på lite - vilket han gärna gjorde -

Men utan att vilja bromsa, haha!

Söten!

Ja, som ni ser så var det inte speciellt fina bilder, och vi tog totalt 1 varv i trav, och lite mer än ett halvt i galopp, så ni förstår själva hur mycket man klarade av att utföra på en såhär snöfylld bana..
Men jag tycker det är roligare att bjuda på det lilla man har, även fast det inte är några speciellt charmerade bilder! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha sådär brukar min outfit se ut hemma också ungefär ;)

2010-12-19 @ 20:47:23
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna en reflexgrimma

var glad att du inte fick jobba -.-

2010-12-20 @ 09:47:35
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: anni

ååh, din ponny är så otroligt fin!

2010-12-20 @ 10:10:02
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Sofia Genne

Emma: Vad menar du med inte jobba? Jag jobbade gaanska mycket igår ;)

2010-12-20 @ 12:12:22
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Erika

Så fina hästar! Hur gammal är Martijn?

2010-12-20 @ 19:51:12
URL: http://erikastraning.blogg.se/
Postat av: Sofia Genne

Tack Erika, Martijn är 8 :)

2010-12-20 @ 21:08:19
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: josefine - m. ridtravaren Bellie

Superhärliga bilder!! =)

2010-12-20 @ 21:35:12
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0